søndag 20. juli 2008

Tur med blomster og interiør

Det ble en fin tur på tross av regnbyger (les: pøsregn) og vanskeligheter med å finne overnatting.

Turen var Stathelle - Langesund - Strømstrad - Malmø - Ystad - Simrishamn - Gränna - Jønkøping - hjem. Lang tur, mye fint å se. Landskapet i Syd Sverige er fantastisk. Siden været var som det var ble det noe butikker.

Den ene butikken i Ystad er den fineste jeg har sett. Butikken heter "Levande hem" og ligger ved Maria kyrkan og jeg snek meg til å ta noen bilder. Jeg tenkte på det etterpå at jeg burde spurt henne. Håper allikevel at hun ikke har noe mot det. Denne hyllen kjøpte jeg :) Hyllen er fra Ib Laursen




Her er noen flere bilder fra butikken. Dere som er i nærheten av denne er veldig heldige.









Jeg kunne selvfølgelig kjøpt mye mer, men bilen begynte å bli full og det er greit å ha noe igjen til mat og sånn også... ;)

Tine - presangen din er på vei fra meg :) Håper du liker det som kommer om et par dager.

I just came home from a trip to Sweden. These are pictures from a beautiful shop in Ystad / Sweden. I bought the shelf. I could take everything in the shop with me, but the space in our car was rather tight and it is good to have some money left for food and other unnecessary things… ;)

20 kommentarer:

GundaM sa...

Det så ut til å være en herlig butikk ja. la merke til det lille grå bordet jeg da...

Sommerklem

liven sa...

Den hyllen var jo bare kjempefiiiin!!!
Helt nydelig:O)
Så kjekt å reise i Sverige.....alle de skjønne små stugene!!
Ha en fin kveld:O)

Anne sa...

Velkommen hjem igjen fra en flott tur. Og nå står jeg på reisefot da vet du.

Ystad, gud der hadde jeg hatt lyst til å vært. har jo ikke lest mindre om den plassen i Mankell sine bøker. Virkelig lesbar alle hans krim om Kurt Wallander, så om du ikke har lest dem, bør du gjøre det NÅ!!

Og klart blir man handlelysten når en ser slike vakre bilder som du viser her. Det klør i lommeboka rett og slett.

Ha flotte smmerdager vider du også, selv om ferieturen er slutt. nyt livet og øyeblikket.

Klem herfra til en venn.

♥ H@rmoni ♥ sa...

Takk! Så at du nettopp hadde fått award også! Prøver å dele ut til noen som ikke har fått.. Sitter du oppe så sent også..?

For en utrolig flott hylle! Kan skjønne den måtte bli med i bilen!
Nei no er det på høy tid å hive seg i seng! God natt, bloggevenn!

Les Cotrions sa...

Waw! What a nice shop!!! It's the kind of shop I like more!!! What a pity it's so far from me!!! Lovely shelf you bought!
Have a nice day!
Vale

Mitt hvite hus sa...

Nydelig butikk du har besøkt!! Og hyllen er bare kjempeflott:=) Kjenner litt til dette med plass i bilen . Trenger man mat da:=) He he!

ha en fin dag da.=)
Klem

Evami sa...

Må nå først av alt si: Så koselig at du fikk besøk av Janneke,det må være gøy å møte folk en "kjenner" ansikt til ansikt:) Og den hylla di var kjempe-nydlelig:) Skjønner at det var mye annet som fristet også der,du får ta en tur tilbake en annen gang:) Og imens får du kose deg med minnene fra turen som var:) Eller du kan gjøre som oss,kjøpe en 9 seters bil,ta ut de bakerste setene og så har du all plass i verden til det du måtte ønske... Veldig kjekt på ferie tur skal jeg love deg:)

Vi tilbragte også gårsdagen i regn... På tur hjem fra Larvik,og det regnet ikke med måte,men sånn er det når man bor i vårt langstragte land:)

Ha en flott dag Hanne:) Klem Eva

Elisabeth sa...

Lekkert, slike butikker er bare herlig å vandre i.

Ang etasjeblomst så heter den Monarda didyma, på latin.
Det er en staude som liker fuktig jord. Lett og dele.

liven sa...

Heisann!!
Ja det gjelder om å holde de i ånde:O) Min mann er begynt igjen i jobb etter lang tids sykemelding!
Så da får jeg styre på selv:O)
Takk for tipset! Har en flammentanz her som har vært fantastisk i år!! Den er jo bare så takknemlig!!
Har lyst å prøve new dawn.....må bare finne et skikkelig roseutsalg!! Rosene på hageland var et trist kapittel sist jeg var der!!
Den gule er nydelig men det er ikke så veldig guff i den!
Har lyst på en rosa der:O)
Ha en fin dag:O)

Frida sa...

Tusen tack för tipset! Vilken mysig affär. Synd att jag missade den när jag var i Ystad i sommras. Låter som att ni har varit på en trevlig tur.
Kram Frida

Minime sa...

En sånn hylle kunne jeg tenkt meg også. Kjempefin. Det høres ut som en fin tur dere var på. Synd med været, men da blir det mere tid til butikker selvfølgelig.

Dagny- Heim sa...

Heisan! Her hos deg var det kjekt :-) Og sånn ein herleg butikk! Dårleg med slike på Sunnmøre... Har spora opp det usikra nettverket igjen, og det er igrunnen greit å sitte her, ingen som masar og spør heile tida! Stikker innom igjen :-D Trur faktisk eg linkar deg på sida mi...

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ohhh vilken bedårande butik du vart i ;) & hyllan du köpte var ju otroligt vacker ♥

Så det är i Ystad det händer *pønske på om man skulle rest dit* Ystad är ju bara så fantastiskt vackert!!

Tusen tack för kommentar, jag minns det som igår när jag rundade 10000 & det var minst lika kul som nu när jag rundat 60000 ;) Vet inte vad jag gjort för att förtjäna alla besök *blush*

Din blogg är bara underbart frodig & vacker!!

På återseende & njut veckan som kommer

Anonym sa...

velkommen tilbake fra tur :)
Koslig hylle du fikk med deg hjem, riktig søt :)

Klart det er i orden at du lenker inn til meg med en knapp! Jeg har egentlig lagt ut knapper på hageblogger men de ligger så langt ned at ingen ser de tror jeg.. kansje noe jeg skulle gjøre noe med.. *knis*

Jeg er innom rett som det er og leser, men jeg er desverre ikke av de ivrigeste kommentatorene. Sette pris på bloggen din gjør jeg i allefall uansett :D

GundaM sa...

Takk for trivelig bursdagshilsen i dag kjære supporter;)

Nå er dagen ferdig for min del og det fyres for fullt i ovnen...Brrr, sommer ja!

liven sa...

Enda en gang.....takk skal du ha!!
Skal sitte meg ned og søke på nettet og i bloggene......

Ha en fin kveld:O)

h.espe sa...

Hei på deg!!
Du - for en fantastisk butikk!! Der kunne jeg klart å svidd av ganske så mye penger gitt...!! Skapet du kjøpte var helt nydelig!

Ikke fult så mye å bruke penger på der jeg har vært, men akkurat det klager jeg ikke på. Hadde det helt toppers!!! Når det er sagt, du trenger ikke å kondolere - alt til sin tid. Jeg er glad i veslandet og naturen der, men trives også veldig godt i byn. Nå skal jeg nyte sommerdager her i Oslo og ikke minst hytteliv i Portveien :o)

Ønsker deg en strålende uke!!

Klemmer :o)

Fru Fjeldhammer sa...

For en lekker hylle!!

Tror ikke det hjelper med råd jeg, klarer ikke å bestemme meg allikevel!! Det ene minutte vil jeg ha utemøblene, så soffan i det andre!! Soffan er liksom ikke hovedsoffan... men utemøbler trenger vi! haha, det sa seg selv...

klem

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Så mycket fint det fanns där i Ystad!

My home is my Castle sa...

En sånn hylle kunne jeg og tenke meg. Var jo lekker :)
Takk for koselig kommentar på siden min :)

Klem