fredag 29. juli 2011

Constanse Spry med Arnbrodd.

imageDen begynner endelig å bli litt størrelse på og i år har den vokst riktig mye, etter alt regnet. Jeg synes den er litt sendrektig i forhold til å bli voksen. Det er tredje sommeren – men unnskyldningen kan være at det har vært både vått og kaldt de årene den har stått her. Den har blomstret litt og er svært vakker mens det varer. 
Det er en Austinrose – engelsk rose og en av de mest herdige rosene fra David Austin. Den er bundet til et staur hos meg nå. Har alltid villet ha rose på staur – og nå endelig. Den dufter vidundelig, men blir stygg på bladene hvert år – og i følge andre rosekjennere jeg har snakket med er de “alltid sånn”. Vel, det lever jeg med. Rosen vil jeg ha – og tilsammen har jeg hele tre stykker nå. Jeg håper de snart kommer med et kjempeflor som andre kan vise til. Den trenger nok bare litt tid Smilefjes.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Den har en nydelig blomst så tett og kompakt ,lykke til med blomstringen ,Marit.

Tulip sa...

Nydelig var den.
Ja enig med deg at hagen er terapi, og gjør at en får et pusterom innimellom alle disse fryktelige nyhetene.
Klem