tirsdag 15. mai 2012

Constanse Spry er død… kanskje…

image Jordrotta har vært her. Jeg trodde ikke de spiste roser – det gjør de heller ikke. De kapper røttene tvers av og lager store ganger under. Resultatet er at rosa dør!

Jeg syntes det var rart at akkurat denne skulle dø – men da var det altså rotta. I tillegg har den spist ca 200 tulipaner og en rose til. Det meste skjedde nok i høst. Er det ikke det ene så er det det andre sa kjerringa da hun blødde neseblod…
En rest av Constanse Spry er satt i en potte for å se om den kommer tilbake. Brother Cadfael ser ut som om den kommer, men kanskje det bare er krampetrekninger. Det er den samme rosen som elgen hadde nappet opp av jorden i høst. Kanskje pga rotta – at jorda var løs og rota var kappet. Vel, jeg gir meg ikke! Aldri!

Jeg har to Constanse Spry til – får håpe de har det godt.

1 kommentar:

NoenNotater sa...

For en nydelig blomst! Trodde ikke jeg var spesiellt glad i roser, men nå ombestemte jeg meg på flekken. Bra du ikke gir deg, stå på! Jeg heier på deg i alle fall. Mulig rotter har en funksjon, men æsj!