onsdag 28. april 2010

Lengsel

Jeg lengter og tenker og planlegger. Leser bøker. Henter trøst og inspirasjon. I det siste mest fra Claus Dalbys bøker og blogg, samt Helen Fredholms hage, blogg og bok. Det er så utrolig koselig å lese slike bøker. Særlig når frosten holder tak!
DSC_0058 DSC_0054
Det er dette jeg lengter etter, jakter på. Den skjønnheten som gjør at folk bare sukker og må sette seg ned å se, lukte, nyte!
Bildene tok jeg i Helen Fredholms hage i fjor - og jeg lurer på om jeg skal ta en tur igjen. Bare for å oppleve dette indre sukket. Det man bare får når man virkelig ser noe vakkert.
I min egen hage tenker jeg at det er i år jeg skal få form på hagen. Til nå har jeg famlet - nå har jeg kommet så langt at det kanskje kan få noe struktur. I mens nyter jeg bilder og forsøker huske dufter fra i fjor. 

3 kommentarer:

Tone sa...

nyter bildene dine jeg og!! Bliir gjerne med til Helen Fredholms hage. Hadde vært hyggelig å gjøre noe sammen snart!
Jeg og går her og sukker og peser over at det ikke kan begynne å GRO snart!! Trodde faktisk jeg hadde klart å ta livet av Løytnantshjerte, - det står over alt: en av stauden som i slutten av april allerede er enorm! - men i går du, da så jeg et par mm røde spirer nedi der - så det er da håp i hengende snøre...
Rådyra har tatt repern til skogs heldigvis, så de tulipanene som var litt sent ute får vel stå.
Er sikker på at den innsatsen du legger ned på Kopperud kommer til å bli helt lik det du drømmer om - Rom ble ikke bygget på en dag vet du! Heldige Ronja som skal overta mammas blomsterprakt!

Les Cotrions sa...

Hello Hanne! Gorgeous photos of your garden! I agree with you...what's better than smelling the scent of flowers relaxing in the garden in a sunny day???
Happy new day!
Big hugs
Vale

Tulip sa...

ja, nydelige sommerbilder...sukk!
Men det er ikke lenge før vi er der..og kan nyte luktene og sommerlydene fra hagen!:)

Klem