lørdag 5. juni 2010

1960 - Paisley

Min gode venninne Eva er 50 år i dag og i kveld er det fest. Kostymefest. 60-tallet er tema og løsningen for meg var å sette meg ned å sy et eller annet. Sannheten er at jeg ikke er så innmari god - men når man virkelig vil og setter seg til er det utrolig hva man får ti.  Jeg fikk en ide. Holdt fast på den. Kjøpt stoff og tok frem symaskin, nåler og saker. Det var morsomt og jeg er fornøyd!
DSC_0001  DSC_0004
DSC_0003  DSC_0007
Plutselig skjønte jeg hva disse sydamene bruker magnetene sine til. For meg ble løsningen og hjelpen en kjøleskapsmagnet. Det er utrolig mange nåler i en sånn nåleske. Jeg angrer noe innmari på at jeg ikke spurte Hilde om å lage smykker til meg. Løsningen ble Lindex - utrolig hva man finner når man leter. God fest til oss!

3 kommentarer:

Unknown sa...

he he - skulle ønske jeg var flue på veggen hos Eva, sikker på at dere så utrolige ut! Morsomt å sy kostyme selv :) I dag er det 2 bursdager og 2 utstillinger på programmet selv om været sier: ikke gjøre noe som helst". Stor klem til alle 3!

Merete sa...

Vi får vel se antrekket på deg også her i bloggen? Kos deg Hanne!

Martilie sa...

Håper det ble vellykka fest!
paisley er jo veeeldig 60-talls..

Men jeg liker det, synes paisleymønster er helt max, spesielt de duse variantene :)

Ha en flott søndag!

Tove