lørdag 7. februar 2009

Budsjettblomster - de finnes

IMG_4209 P9040101

Dette terracotta røret ble fylt med kukompost. Så stappet jeg i blomkarsefrø. Massevis. Det vokste og det vokste og det ble ganske flott (men noe rotete selvfølgelig, siden jeg ikke visste hvor stort det ble). Røret er et gammelt dreneringsrør og blomkarsen kostet kanskje 25 kr. Det som er viktigst å passe på med blomkarse er god jord og nok vann. De vokser og vokser og i dette røret som hadde kontakt med jord ble det kjempestort Bildet er fra 4. september 2008. Blomstene ble ikke underernærte, siden de fikk mat fra den andre jorda også. Lykke til.

Jeg har kjøpt mange farger i år og skal plante noe mer planlagt, men i flere rør!

These are my budget-flowers. Yes, in an old draining pipe - with good soil. The pictures are from ninth of September last year - and they were big. This year I plan to do more of it - but with a little bit more planning before I start. I get better every year :)

8 kommentarer:

liven sa...

Blomkarse er en villig og blomsterrik plante!!
Gleder meg til å begynne med hagen nå!!

Ha en fin helg......her hos oss er det snø og kaldt nå!!

Evami sa...

Kjekt med gode tips Hanne,det der skal nå til og med jeg få til:)

Ha en flott lørdag:) Klem Eva

Fru Fjeldhammer sa...

Helt konge tips, hanne.. bortsett fra at far i huset ikke likte ideen!! Han er visst ikke noen legobygger...*LOL*

Ha en fin helg..og god morsdag i morgen!

Linda sa...

Hei Hanne!Nydelige bilder fra din hage.Så mye glede for 25 kr.
God helg!Linda :))

Mitt hvite hus sa...

jammen skifter du årstid raskt må jeg si. Men hagen din er sjarmerende fin både vinter og sommer den. Kjempesmart med blomkarse.
Nyt helgen og god morsdag. Klemmer Kerstin

Stoltzen2012 sa...

Stilig, og veldg lurt! :o) God helg, og god morsdag i morgen!

Anonym sa...

Det ble kjempeflott. Hos meg er problemet at sneglene også er glad i blomkarsen, så jeg må ha den opp fra bakken. Men drensrør skal jeg ha i bakhodet til våren....

Miamor sa...

Hvordan går det ellers?? sett noe til Mr. Darcy?? herlig du..og barnlig ..ikke barnslig..det er stoor forskjell....og blomkarselengselen ble sterk her vest..Klem ;)