mandag 12. juli 2010

Hagejåle

Jeg har utviklet et hagejåleri - og det synes jeg egentlig er fint. Ikke sånn som noen jeg kjenner (hihi) - hvor ungene ikke får lov til å ha trampoline osv. - nei, mer funksjonell jålerisme! For eksempel å drenere hele hagen - for 7 Heritage som har det dårlig, eller en gammel parasoll over rosekrukken med Grace og Graham Thomas. Det er akkurat passe!
DSC_0001_edited DSC_0005 DSC_0007
DSC_0085 DSC_0081
Dreneringen er virkelig gjort etter alle kunstens regler - og hagen er flat igjen. Venter på nye gressfrø. Blir fint gitt og ennå fler roser kan plantes. På nederste bildet til venstre kan min nye rosebue fra Krukkegården skimtes. Den fikk jeg til bursdagen av husbonden. Ikke verst - og, jeg må si, han overrasket skikkelig! Happy roses, happy me!

10 kommentarer:

liven sa...

Heisann
Litt jåleri i hagen tåler vi!!!
Så kjekt med denne buen....åh det er fint!!!!
Ser ut som du har en svær hage Hanne!!
Ønsker deg en fin sommeruke :o)

Anonym sa...

Big garden activities going on at your place :)
I like the rosebow; the garden looks different then before.... more mature, more like an english parkgarden, so excited to see it in real !!!
Counting the days...
Janneke.

Villrose sa...

Hva gjør man ikke for disse primadonnaene...

lavendel mio sa...

Vi må jo passe på de lekre rosene:)
Kjenner igjen det grøftestyret, horvet opp halve eiendommen for noen år siden, men nå er det tørt som bare det:)
Ha en fin uke, klem Hanne

liven sa...

Tusen takk Hanne!!
Skal jammen grave de opp igjen og fylle på med sand!!
Lurte også litt på det med gjødsling....
nå skal rosene få seg litt næring så det blir fart i dem og da skal lavendelen få litt også!! Håper det går greit enda det er sommer og noen av de er nyplantet ???

ha en fin onsdag....det er vel på tide å komme seg i seng for de som jebber :o)

Hasigamas mamma sa...

Jeg er halveis bitt av hagebasillen nå, så jåleri tåles til gagns :)
Tusen takk for stemorstips -det passet perfekt... hadde nemlig nesten akkurat publisert innlegget og der begynte noen av dem å skrante.... hovmod står for fall.. he he....men så fikk jeg det perfekte tips av deg!!!! Nå er de klippet og gjødslet og forhåpentligvis klar for ny blomstringsdyst :)

Ha en finfin dag!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Slikt hagejåleri må tåles:)
Kjekk måte å ta vare på rosene på, gøy:))
Ha en fin kveld!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så bra, Hanne, med ny drenering. Kjipt når ikke den delen fungerer,og som vi alle vet, roser er ikke svømmedyktig:)
Vel, fra en jåle til en annen;(*ser ut på parasollen over peonene) -hagejåleri er helt ålright.
Klem

Marie sa...

Drenert må det vere om plantene skal trivast! Godt å få det gjort :)

Nå vil nok rosene trivast :)

Anonym sa...

tusen takk Hanne.. nå vet jeg hva jeg skal kikke etter.. synes det er vanskelig mange ganger å få informasjon.. ingen hagebøker beskriver slike ting.. for de som skriver tenker ikke på slike bagateller.. :))

må le av innlegget ditt under her:)) noen ganger er drastiske tiltak nødvendig.. tenk om du skulle spadd opp alt for hånd:))

og du, om det er noen trøst er vi mange her inne som bare har hverdager.. selv håper jeg på et lysglimt i tunnellen.. hver dag ;)

god klem fra mæ