torsdag 31. mars 2011

Må man - så må man.,.

Vår i gangen! Jeg må det - må ha litt vår og pene blomster.  Jeg ser og ser etter blomster ute, men foreløpig er det bare snøklokker hos svigermor. De skal jeg stjele litt av, og plante ved trappa. Da får jeg også snøklokker å glede meg over. Så må vi vel ha litt perleblomster og litt annan småløk, men det er til høsten...

Først skal vi ha vår og sommer i bøtter og spann. Campanulaen skal få lov til å stå inne til den visner av. Så klipper jeg den ned og potter om, gjødsler og den vil blomstre igjen i løpet av sommeren.  Det er en fantastisk plante. Veldig, veldig vakker og den holder mål på flere vis. Den er pen alene og pen sammen med andre blomster.

Disse fås kjøpt på Mestergrønn til en relativt rimelig penge!

2 kommentarer:

Elins reiseblogg sa...

Hei du! Lurer på om hvor du setter disse campanulaene etter at du har pottet dem om. Kjølig eller varmt, mørkt eller lyst osv..... ?

Just a Little Vintage sa...

Hei Hanne=)!
Takk for hyggelig kommentar, det varmer=)! En herlig blogg du har! Kanskje jeg kan få noen tips her inne, for jeg eier ikke grønne fingrer;)!

Ha en finfin helg og kos deg!
Klemmer!