mandag 6. mai 2013

Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe!

image Når jeg har kommet litt over sjokket over å dra opp den ene buskrosa etter den andre, så tenker jeg at dette gir jo også noen muligheter – ikke sant? Jeg var jo ikke fornøyd med det bedet. Rosene var for store og feilplassert. Planen var å grave opp og flytte på dem år. Nå slapp jeg det.

Jeg er fortsatt trist – men det er jo da også muligheter for å gjøre bedet bedre…
Dersom du skulle anbefalt meg en ny rose – som ikke blir så omfangsrik, hva ville du sagt til meg da? Det kunne vært gøy å høre.

Rosa på bildet øverst er Felicite Parmentier – og den er slett ikke død og godt er det! Karen Blixten, Rosenborg og Duchesse de Montebello må hvile i fred…
image image image

3 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

nydelige roser, alle sammen :) Mine blir ikke så omfangsrike, har rådyr som beskjærer hver vinter.. :P Og ikke har jeg hatt de så lenge heller, så tar vel litt tid før de blir store og frodige. planta 10 nye roser i fjor, så spent på hvordan det blir i år :)

godt du klarer å se det positive i det da, men det er jo veldig kjedelig :(

Mor Aase sa...

Åh, stakkars vennen min :-(( Så jo først i kveld på FB hva som var skjedd med rosene dine!! Kanskje jeg bare må være glad for at det er BARE rådyr og brunsnegler jeg har likevel, og ikke jordrotter... Du er tapper som klarer å se noe positivt i hele saken, men trist har du jammen lov til å være! Du skal få en varm klem av meg i morgen kveld, rosejenta vår :-))

Ingvill Mydland sa...

Jeg villa ha anbefalt Austinrosen Mary Rose, den blir ikke så høy men er utrolig sterk. Har en fantastisk kjølig rosafarge, og er som sagt robust som få. Blir kun rundt en meter høy.