fredag 3. juli 2009

Helen Fredholms hage - rosetur

DSC_0024 I morgen skal jeg på tur med Roseforeningen, Oslo og omegn roseforening.

Turen går blant annet til Helen Fredholms hage og masse inspirasjon skal samles inn. Jeg gleder meg som et lite barn :) God helg!
Det er så mye herlig i hagen nå. Liljer, roser, lavendel. Georginer som kommer, valmuer som kommer. Dette er bilde av en litt underernært rose "Flammentanz" i tønne. Blå Salvie (har lært i år at ikke all salvie er blå), klematis "Picardy" og sølvkrans.

11 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Thank you mu friend! I'll follow your tips! Just in time to see your new post! Lovely links you suggest!
Big hugs
Vale

lavendel mio sa...

Å så heldig du er!!
Drømmen min er å få oppleve en slik hage:))
Go sommerkveld,klem:))

Hilsen fra landet sa...

Du vil få en uforglemmelig opplevelse i Helen Fredholms hage!

Dagny- Heim sa...

Ååå! Den turen skulle eg gjerne ha vore med på!!!! Veldig gjerne! Synd det er så langt for meg å reise dit....
Kos deg på turen, og ha ei god
helg :-)

Les Cotrions sa...

Yes Hanne! I think it's the same problem of my rose! Thank you for the tip..I'll go to a garden-shop!
I'd a nice birthday party...friends, fifts, good food and wine!
Big hugs
Vale

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Håper (og tror) at Helens hage faller i smak. Ja, resten av vårt fagre Totenvika også.
Jeg var hos Helen på søndag, men skal ta en tur senere i sommer også, for hagen forandrer seg jo hele tiden.

liven sa...

Så heldig du er som skal få besøke denne hagen!1
Er innom og kikker på siden hennes avogtil!1
Får ønske meg boken hennes så lenge jeg da!!
Kos deg:o)

Anonym sa...

Hanne i hope you had a wonderful inspiring garden day !!!! So nice to visit gardens, isn't it !!
Do you still have such warm weather ?
Finally i've put some picture on my blog, also a few roses :))
Greetings and we are counting !!!!!!!!!!!
Hugs, Janneke.

Jonna sa...

Regner med det var en fin tur i sommerværet:)
Jeg er nesten-nabo til Helen, så har vært der på besøk noen ganger- veldig inspirerende.
Nydelig hage og flott dame med en flott familie.

GundaM sa...

Heldige deg!!!

og javisst er det ikke deilig i hagen på denne tiden! Kommet hjem fra tur ved middelhavet og her er jo været om mulig enda flottere;)

Varm klem fra meg

ChatrinesLiving sa...

Oi... det er bare så koselig å vandre rundt i slike hager:) Jeg var i Botanisk hage her for noen dager siden og det var fantastisk! Jeg skal nok ta turen innom igjen litt senere når det blir enda flere stauder som blomstrer:)

Finfin ny uke til deg!
Klem fra Chatrine:)