tirsdag 7. juli 2009

Inne i Helen Fredholms hage II

Det var så mye å se på den hagerunden at jeg følte jeg måtte gjøre en oppfølger. Jeg vet ikke om dere kan se hvor stor den pelargonian egentlig er - men den er over stolryggen. Det som imponerte meg mest var stilsikkerheten mellom alle bedene. Noe som jeg lett lar meg imponere av - da det ikke er min sterkeste side. Det er vanskelig å få det riktig pent. Det betyr ikke noe med noen stygge blader og litt ugress, når komposisjonen er så vellykket som her.
DSC_0108 DSC_0106 DSC_0091
Damen helt til høyre er laget av Marianne Lund. Damen passet svært godt inn i hagen og burde aldri bli flyttet derfra. Flere damefigurer finnes på Hvasser - i Vestfold. Link på Helen sine bloggsider 6/7-09. Vakkert, vakkert, vakkert!

5 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig, gammel pellis den i midten her, ja. Jeg har faktis ei "datter" av den stående utenfor inngangsdøra mi og nyter synet hver dag. Og stiklingen er IKKE stjålet, den har jeg fått av husfruen selv ;) Fikk den i fjor høst, men den har alt blitt utrolig stor. Men jeg gjødsler nok med litt mye nitrogen for det blir større blader og færre blomster på min. Skjærping skal skje snarest....

De damene er bare herlige. Synd at de er litt dyre for meg.

Helen sa...

Hei Hanne! Takk for så trivelig besøk og for at du har tatt så fine bilder som du publiserer på bloggen din. Det som var dumt var at jeg ikke skjønte hvem du var før etter at bussen hadde reist. Jeg håper du tar turen tilbake så vi kan snakke litt mer sammen.

liven sa...

Takk for titten fra denne vakre hagen enda en gang:o)
Her hos meg må det jobbes ser jeg!!
ha en fin tirsdag:o)

Anonym sa...

Hei Hanne,
I've send you an e-mail as you asked me to, but i only have you e-mail address from work ! Is that a problem ??
Please let me know !
Greetings, Janneke.

Les Cotrions sa...

I'm getting boring...I always say the same words...I'm gelous of your garden!!!! Thanks to your tips, my new rose is feeling better!!!
Big hugs
Vale