fredag 30. desember 2011

Hageåret 2011

Våren begynte mild og fin og alt startet på en vakker måte. Så begynte det å regne og det regnet og regnet – men vi fikk malt skjulet innimellom regnbygene. Blomstene regnet bort og noen av rosene råtnet. Heldigvis hadde vi drenert i hagen i fjor.
image
Hagen gir meg utrolig mye glede og mosjon! De sier at hagefolk blir gamle. La oss håpe det.

I forhold til det siste, så sluttet året, i dag, med min farmors begravelse – min eneste bestemor jeg har kjent, men jeg rakk å bli grå i håret før jeg mistet henne. Hun hadde et langt og godt liv. Blomstene hadde vi sammen. Vi snakket mye om blomster og poteter. Hun ville alltid vite hvordan det hadde gått med potetene! Det er fint å ha fine minner – og hun skal få et eget bed med Gjertrud-blomster. Gertrude Jekyll og veronica. Kanskje noen lavendel og mørke blå riddersporer! Det var noe hun likte.

Takk for det gamle året – godt å komme igang med det nye året. Det blir ett godt år!

6 kommentarer:

Underberget sa...

Så flott blomster-collage! Godt å bli minet på at det ikke er så lenge til våren nå... bare noen måneder til:-)
Takk for hyggelige bloggestunder i år, ønsker deg alt godt for det nye året!

Klem fra Berit

liven sa...

Hei Hanne

Har vært en trist dag for deg i dag.....uansett om de er gammel og mett av dage så er det sorg når en av de nærmeste går bort. En som alltid har vært der for deg...
I dag er det tretten år siden min far gikk bort. Så i dag har det vært en dag for minner.

Min farmor het forresten også Gjertud...og synest det var så fint at du ville plante et bed med
Gjertrud blomster :o)

Takker for det gamle året...og ønsker deg et godt nyttår. Denne våren og sommeren blir den beste :o)
Klem!!

Parkvegens Hageglede sa...

Takk for at du deler fine bilder, hageopplevelser og livsopplevelser!
Jeg ønsker deg et Godt Nytt År!

Magna sa...

Takk for flott blogg og nydelige bilder, og for alt du deler av smått og stort. Ønsker deg et riktig godt nytt år! klem

GundaM sa...

Ja, måte det bli et godt år! Selv lurer jeg på å asfaltere hele eiendommen; her herjer valpen rundt og graver huller på huller så lenge tæla ikek kommer og tar tak, sammen med alle stormene som forflytter alt rundt.... Hoff, men ja det ordner seg vel ;)

ha en fin kvled og godt nytt år Hanne !!

Anne (Moseplassen) sa...

Det hørtes veldig fint ut med et bed med "hennes" blomster, et godt sted å gå for å kjenne på felleskapet og minnene :) Jeg har noen sånne minneblomster selv.

Ønsker deg et godt nytt år, selvom det nye begynner trist.
*klem*