søndag 30. november 2008

Stemningsrapport og et lite livstegn


1. søndag i advent og roen er langt fra der den burde vært. Les og les og les og stå på eksamen! Da det ble funnet frem advents ting og tang - var det ikke lett å konse om Max Weber, Marx og gutta nei...


Julekalender er på plass. Pakkene er innkjøpt for uker siden (heldigvis). Dessuten har vi en veldig praktisk ordning her på gården som går på at to sett med besteforeldre ordner med 8 pakker hver. Så jeg har bare 8. Veldig kjekt og veldig spennende for datteren. Det er stas med pakkene fra besteforeldre. Datteren er både liten og stor på en gang i julestria - hun gleder seg og det gjør jeg også.


Ikke hadde vi lilla lys og ikke hadde vi adventsduk til det nye bordet. Pytt og pytt. Rotete er det også. Ikke så koselig - men det kommer til å ta seg opp etterhvert.


Novemberkaktusen viser seg fra sin beste side og Nissefar og Nissemor er ute i lyset. Det er håp i hengende snøre - og det blir bedre.


Vel, egentlig har jeg et bedre utgangspunkt enn jeg noensinne har hatt for denne julen. Veranda er ferdig, gangen har lys og vi har utelys - HURRA! Har ikke hatt det på en stund. Dessuten, når jeg er ferdig med eksamen vil jeg ha opptil flere uker å kose meg på til jul. Mange av julepresangene er i hus og det lover godt for videre juleglede. Lite stress og mye kos. Sånn skal det være.

Jeg gleder meg til å komme litt på bloggen igjen. Siden sist har jeg fått to som følger bloggen min. Det er spennende. Jeg vet ikke hva det er engang *LOL*.

To my English spoken friends:

1. Sunday of Advent - and I read for my examine. It was difficult to concentrate about Max Weber, Marx and those guys when the family started with Advent things. I even did not clean the house before putting all the "stuff" out. However - who cares.... I do ;) Well, cannot make all the things. Must do my priorities. Good things and bad thing with studies.

However, as the matter of fact I have the best starting point for this christmast celebration. I have several presents in the house – and I assume it will be lot of joy and no stress. That is nice – don’t you think?

I wish you all a great Christmast preparations – remember to have fun og a great joy!

Hugs!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hi Hanne,
I think it's also very nice to have a little change by doing some christmasdecorating next to your study !! I wish you good luck for toromorrow !!!!!!!
Greetings, Janneke.

irina sa...

Lykke til med xamen. og du vinner alt du vil vet du :)

og du har jo allerede kommet langt !!

klem

Tone sa...

HEY!
Ja det er mer jul hos deg enn hos meg for å si det sånn - men det ordner seg....
Lykke lykke til!!!
Klem fra Tone

liven sa...

Heisann frue:O)
Koselig når det ligger et nytt innlegg fra deg her inne!!
Skjønner at du har det travelt da.....
Men du har nå fått gjort mer enn meg til jul:O)
Men her kommer det.....

Lykke til med eksamen....det går nok så fint:O)

Kos deg nå litt også da:O)

Evami sa...

Eksamen klarer du Hanne,regner med at du ahr vært strukturert innimellom slagene:) Og det er ikke lilla lys her enda heller,men vi koser oss da alikavel:)
ble ikke pakke-kalender i r på oss,men blir nok neste år,for jeg hørte ungene i bhg prata om det,og da vil nok min også ha:) Og den ideen med at besteforeldrene også kjøper 8 gaver hver var jo kjempe smart!!! Istedet for å få 3 kalendre,så kan de heller kjøpe noen gaver,den tror jeg at jeg "stjeler" av deg:)

Så nyt dagene dine kjære Hanne og kos deg masse når eksamens-stresset har lagt seg:) Var spå koselig å se deg her inne igjen:) Klem Eva

Stoltzen2012 sa...

Hei Hanne,

Du er inne i MaxWeber du også? Jeg er heldigvis over eksamenspresset for en stund, og akk så deilig!! Det er bakdelen med studentlivet..
Ja du så oss på "Kan du teksten?" Egentlig litt gøy å se det på TV, men ALDRI gøy å se seg selv..men Hugo leverte jo da! :o)

Masse lykke til med eksamen!! Skal dere til Porsgrunn i julen? Vi blir i Bergen...

Ha en fantastisk førjulstid etter du er feridg med eksamen og hils mann og barn :)

vintagetraeume sa...

Hab Dank für einen wundervollen Streifzug durch Deinen Blog.

Liebe Grüße läßt Antje da