onsdag 3. desember 2008

It is dark and quiet - and we have the blue hour in december

It is dark in Norway. There is dark when I leave in the morning and dark when I come home. These are pictures from this afternoon at 3.30 p.m. There came some more snow yesterday - and my father in law had to take out the tractor and give us some way. Thank you!

PC030061 PC030069

PC030062

It is good that we have the tractor. We have a long way from the house, down to the main road.

We have tracks from fox, elg and deer all over the place. I’ll try to scare them away during winter – haha! They really do not care about me. The animals knows me as the lady who plants nice tulips and roses to eat!

13 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Vakkert Hanne=)
Du bor på et nydelig sted=)
klem kerstin

Tone sa...

kan du ikke sette opp et skilt og en kurv med røde epler, der du skriver at de kan få epler i vinter om de lar vær å spise tulipaner og roseknpper til sommern?
Blåtimen er flott - har sett Blåfjell med minsten her - og det er koselig.
Kom hjem til nyvaska hus som vanlig det er onsdag - men jeg gidder ikke mer. Ikke er jeg fornøyd heller. Når ringene etter glassa sitter like godt på salongbordet, da er det grenser for hvor god jobb som gjøres...
Ha en flott kveld - nyt det nå som du ikke skal åpne en eneste bok!

Evami sa...

Jeg synes den blåtimen er helt magisk.. Og det er magiske bilder du viser også..... Kom Blåne,hos oss går det nemlig i Blåfjell om dagen:)

Og selv om dyrene spiser opp hagen din,så er du heldig som har en slik nærhet til naturen...
Kanskje varsel-skilt med at vi skyter Rådyr hjelper til sommeren,tihi...

Kos deg med ei god bok,nå som det
ikke er pensum du trenger å lese:)
Klem Eva

Som mine dager er sa...

Blåtimen er så spesiell og fin, dette var et knippe herlige bilder fra denne timen.

Det må da være herlig å ha så mange dyr tråkkende rundt husene. Noen roser og tulipaner kan du vel bare gjerde inn ... bare

Kremt...

Kos deg med blåtimene som kommer.

Klem fra Marit

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ha ha, snille deg, dyrene vet vel at alle de eksklusive blomstene egentlig er ment for de, bare du som tuller når du hyler høyt at de er til for å pynte i hagen, latter her.
Klem

liven sa...

Så nydelige bilder hos deg:O)
Har lyst på snø jeg også......hvertfall de dagene jeg slipper å kjøre bil:O)
Gir julestemning det!!
Gratulerer med vel overstått eksamen:O)
da blir du vel å finne litt oftere her inne da?? :O)

Ha en fin kveld Hanne:O)

Anonym sa...

Goodevening Hanne,
Fantastic that you made those pictures, i showed them to my family right away ofcourse ! So special, the snow and the darkness...for you normal and maybe sometimes difficult but i would oh so gladly like to have a winter like that :)
Well maybe one day we'll be back in Norway but then in the wintertime !!
Goodnight, sleep tight :)
Janneke.

Evami sa...

Dahl´s julebrus må det være,alt annet er rødbrus og det får vi året rundt:) Dermed Basta.....

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

HA HA HA; rundt microbølgeovnen finnes ingen pynt så noen varme pølser og "rett i koppen" slenger jeg jo til familien i blant ,hi hi,..nei gud hjelpe meg, har heldigvis noen meter med ryddige benkeplater så her sulter ingen. I kveld lagde jeg risengrynsgrøt til barnene, var så kaldt og utrivelig ute så litt varme i kroppen måtte de få, tror du ikke den kokte over for meg,puhhh og grrr.... så jeg har vasket og vasket og gnukket og gnidd, nå er det rent og natta!
Klem

Les Cotrions sa...

Waw! What an enchanting landscape!!!
Very charming!
Have a nice week end!
Hugs,

Vale

GundaM sa...

Vakkert, jeg må innrømme det selv om det er sommer og sol som "Ruler" mest hos meg ;)

Håper det er bra med deg!

Klem

M.E.V. foto sa...

Stemningsfulle bilder:) Det er helt spesielt vinterlyset...

Sologbolig sa...

Nydelige bilder og det flotte blå lyset. Ønsker deg ei fin uke !