torsdag 19. mai 2011

Bergklematis - Clematis Montana var. Rubens

Denne har jeg har lyst på lenge, lenge - men den vil jo ikke tåle å være hos meg. Nå er den her uansett og foreløpig står den i en krukke. Det er ingen god ide på sikt. Jeg tenkte allikevel den skulle få stå der til den hadde blomstret seg ferdig.

Siden det er en Bergklematisk og siden den kan vokse seg virkelig stor, vil jeg egentlig ha den til å vokse opp over en fjellknaus jeg har - mellom to nye Constanse Spry - men vi får se på det. Den er vakker ikke sant?

Du kan lese mer om denne typen hos NRK - her.

3 kommentarer:

shabby chic og lavendel sa...

Gratulerer. Det er en flott klematis du har har anskaffet deg. Eg har også denne klematisen som er et syn når den blomstrer. Min vokser på et espalier ved husveggen og står i blomstrer for fullt akkurat nå. :)
Catharina

liven sa...

Denne var nydelig!!
Mine peoner er også fine i år forresten...og her har også vært mye barfrost....kanskje de liker det ....

ha en fin helg Hanne

Unknown sa...

Nydelige blomster på den klematisen.Jeg har også to kjematis men de står på skyggesiden så de kommer ganske sent.
Ha en fin dag Marit.