tirsdag 17. mai 2011

Pionene mine

De ser ut som om de har likt to måneder med barfrost og 70 cm. snø - og en måned med tørke. De er større enn noen gang - og alle ser helt superfriske ut, bortsett fra den nye trepionen... den ser mer usikker ut, men jeg håper og krysser fingre for den. Den som venter får se.

Ny pion i år, Shirley Temple - vakker hvit bunn med rød pynt innerst. Denne på bildet er Duchesse de Nemourse og den er virkelig vakker! Jeg gleder meg.

Hvis du er glad i planter - men ikke orker å klippe og ordne med dem, er pioner tingen. De visner ned om høsten og blir større neste år. Det viktigste er hvordan du planter dem. Eivind - fra Pionhagen lærte meg å aldri plante pioner på våren - men hvis du kjøper pioner om våren, plant potten i bakken og vent til høsten med å sette dem ned i jorda. De skal stå med god drenering og hvis det er litt tungt og vannholdig bør du plante med grus i bunn for å få nok drenering.

Ingen kommentarer: