lørdag 22. oktober 2011

En sommer er over…

image Ryddingen er i gang – men noen få tulipaner, pinseliljer, krokus og allium er klare for utplanting i morgen.

Jeg greier jo ikke å gå forbi løk på tilbud – og her jeg sitter angrer jeg på at jeg ikke kjøpte noen flere allium… 50 kroner pakka er fint!
Det er definitivt slutt for i år – og det er bare å flytte inn krukker og sette seg ned å vente på våren. Skulle gjerne vært litt lenger enn det jeg kom i år, men i perioder var det så vått og tungt å grave at jeg rett og slett ga opp.

Jeg flyttet en pion. Det var strengt nødvendig, da den holdt på å drunkne. Vannet rant av spaden og det var slett ikke gøy. Planen var å grave flere bed nå i høst for at de skulle være klare til våren. Det ble det ikke noe av, men det nytter ikke å tenke på det. Nå er det bare å glede seg til alle spirer som skal komme og alle nye løkplanter!

Ingen kommentarer: