søndag 30. oktober 2011

Årets rosebestilling med link til bilder.

image

Austin roser


Lady of Sharlotte x 3
Queen of Sweden x 3
Crocus rose x 3
Som dere ser er det flest historiske roser – men jeg må ha noen Austinroser også,  fordi det bare må jeg. De er noen pingler ifht. de historiske rosene, men pytt samme!

Historiske Roser, sone 5 eller mer.

Rosa portlandica, Pergolese
Rosa portlandica, The Portland Rose
Rosa damascena, Blush Damask
Rosa damascena, Celsiana
Rosa damascena, Duc de Cambridge
Rosa damascena, La Ville de Bruxelles
Rosa damascena, Leda (Paint.Damask)
Rosa damascena, Mme Hardy
Rosa gallica, Aimable Amie
Rosa gallica, Charles de Mills
Rosa gallica, Georg Vibert
Rosa gallica, Hippolyte
Rosa gallica, President de Sèze
Rosa gallica, Rosa Mundi
Rosa gallica, Supasse Tout
Rosa pimpinellifolia Stanwell Perpetual
Hvor jeg skal ha dem? Har ikke peiling – det er vel bare å begynne å grave sånn i april, mai tenker jeg. Mange tror at det ikke er plass til flere roser hos meg, men det er skikkelig feil. Det er bare å grave flere steder – og omforme det videre til Roserud!

7 kommentarer:

Villrose sa...

Ikke plass til flere her heller, men....

Gårdsjenta sa...

Oi, det var endel ja :) Det blir nok nydelig! Jeg håper mine kommer seg til neste år, nå er det noen små, slu rådyr som har kasta seg over de.. Grr.. Har du noen tips? :)

Gårdsjenta sa...

Tusen takk for rosetips :)

Underberget sa...

Dette blir sikkert bra:-) Ønsker deg en riktig fin uke!

Maria sa...

Et flott tilskudd - til noe jeg aner er en flott rosehave fra før av :-)

Linda sa...

En herlig samling her:) Gleder meg til å se blomstringen:) Jeg skal ha flere roser jeg også:)

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

For en samling du kommer til å få!
I år har et par av rosene mine gått ut, synes det var litt rart etter en mild vinter. Det er bl.a. Queen Elisabeth.