mandag 2. januar 2012

Nye bøker på vei til min bokhylle

Først skal de studeres selvsagt – og jeg reiser i bøkene mine. Både på nettet og på papir. Jeg liker best papir – og det hender at jeg skriver ut artikler fra nettet for å lese hjemme. Jeg tror egentlig ikke en sånn Pad er noe for meg…
Tasha Tudor's Garden Colour Schemes for the Flower Garden
Vel, planer i hagen er årets prosjekt og jeg er på vei. Jeg leser og studerer – og trenger inspirasjon og gode ideer som kan overføres til min kalde og leirfulle hage. Det skal nok bli bra etterhvert.

Jeg skal bli en sånn mormor som sitter blant jordbærplantene og på en hvit benk og venter på barnebarna Smilefjes som blunker. Neida, dette er for meg – for min skyld.

Disse to bøkene kan hjelpe meg med fargesammensetninger og komposisjoner. Det er det jeg trenger. Begge er kjøpt på Tanum.no til en forholdsvis rimelig penge!

2 kommentarer:

Underberget sa...

Enig med deg at bøker er best når man kan holde dem og bla selv :-) Jeg har ikke startet hageplanene for sesongen ennå, men gleder meg til å ta fatt. Plassmangel gjør vel at det blir lite forkultivering. Kos deg med bøker og frø!

Linda sa...

Hagebøker er herlig, mange herlige stunder får du nok med dem. Om du har mye leire i hagen kan du bruke f.eks hestemøkk og løv som dekke om vinteren og blande inn i jorden om våren. Ved å tilføre dette vil du forbedre jorden med tiden:)Det er masse tips på jordforbedring om du leter:)