fredag 3. februar 2012

Gul favoritt–Moseplassens konkurranse

[DSC_0008[5].jpg] Jeg satt og lette igjennom bilder og jeg har bare en eneste gul favoritt, unntatt noen få gule tulipaner. Den er gulere enn på bildet. Rosen Graham Thomas, som står litt for seg selv og det er nok en grunn til det – i forhold til alt det rosa! Den er en Austin rose – og den rosen som gjorde at David Austin ble berømt og fikk anerkjennelse som roseforedler.

De engelske rosene er fantastiske – og selv om jeg de siste årene har kjøpt flest av de gamle, historiske, så må jeg ha noen engelske roser. Deriblant denne. Har lurt på om jeg skulle plante en sammen med en Flammentanz. Jeg får se. Følg konkurransen på Moseplassen!

4 kommentarer:

krepsemor sa...

En nydelig rose!
Lykke til!

Anne (Moseplassen) sa...

Austin er en gjennganger i dag, morro det at hans gule skjønnheter får sole seg litt :)

Mia sa...

Wow, vilken charmör! Den herremannen önskar sig nog en hver kvinna i hagen :)

Kari sa...

Oi - det var virkelig en lekker rose!