onsdag 25. juni 2008

Kunstpause og nattetanker

Nattetanker: Mannen sover, huset er helt stille - og her sitter jeg og koper! 15 dager til bursdagen min. Det er verre å bli 41 enn å bli 40. Jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal forsone meg med det grå håret eller om jeg skal farge. Gammel og grå - men livet er her og nå. Ingen mulighet til å endre det nei. Fikk min første bursdagspresang av jentene i går. Veldig fin lykt til å henge ved inngangsdøra (siden jeg ikke har elektrisk utelys). Stakkars mannen må ut med slagdrillen igjen.

Det var ikke meningen at jeg skulle ha noe pause, men det ble bare sånn. Litt innspurt på jobben. Litt slapp i kroppen og en mulig forkjølelse i anmars. Luka har jeg gjort og jenteklubb i går. Bryllupsdagen ble feiret enkelt og midtsommer med rømmegrøt og spekemat. Jøss, jeg har da gjort litt allikevel siden sist :)

Hurdalsrosen / Nannestadrosen. Har blomstret siden 8. juni og står fremdeles i med stor flor. Den er bare helt fantastisk nydelig. Dere tåler vel noen fler bilder?





Den første storfangsten av markjordbær. 18. juni. I år er det mye markjordbær. Trodde de hadde frosset, men det har de ikke. Det har blitt mange beger med markjordbær så langt og for ikke å snakke om Frognjordbæra. De er gode... Nam :)



Denne fikk jeg av mannen min på bryllupsdagen. Veldig fin og veldig rosa. Nesten litt for sterk. Må sikkert venne meg litt til den. Har bare hvite, lyse gule og lysere rosa fra før. Tar med et par av de andre orkideene som blomstrer om kapp uten kjærlighet og stell. Holder stort sett på ute jeg da.





Ellers så har jeg handlet en masse ting og forsøker å få til et plantebord. Hadde planer i dag, men var som sagt litt slapp. I morgen kanskje?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den Hurdalsrosen din er bare helt lekker. Det er en sånn busk man ikke får sett seg mett på. Koste meg med resten av innlegget ditt også, og ønsker deg "god bedring"

Les Cotrions sa...

What gorgeous flowers! In Italy is now too hot and my flowers are suffering a lot! Watering is not enough!
Have a nice day!
Ciao
Vale

Evami sa...

Så fin orkide du fikka v din kjære:) Og å være litt slapp og utafor,da må du ta vere på deg selv. Roe ned og gjøre det du føler for,ikke stresse for da blir du fortere syk...Slapp av og få igjen energien din du:)

Stor bli bedre klem til deg fra meg:)

Tone sa...

Hei Hanne
Høres nesten ut som om du trenger noen dager som meg nå gitt...
Skulle vært på jobben og jekka deg opp noen hakk!
Du - vi blir noen knakande kjekke 41-åringer!,og tenk-jeg blir 41 tre dager før deg, du kan høste av mine erfaringer vet du ...knis...
Hurdalsrosa di er bare lækker, say no more...!
Nå blomstrer snart en orkide her hos meg også - men den er ikke så artig som den du har fått nå! Så morsomme tegninger det er påden!
Jeg er sykm en uke til.

Ha en flott kveld - legg deg på sofaen med en god bok og en tekopp.
Det har du fortjent
Klemfra Ås

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Så många fina blommor, särskilt rosbusken är helt underbar! En sån skulle jag också vilja ha!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Hei hei!! Du er nok ikke så forvirret som du fryktet ;) Det VAR jeg som spurte om navnet på den liljen. Og jeg har fått noen tips fra forskjellige bloggere, og det stemmer at det er MØNJELILJE. Den heter også CLIVIA. Jeg googlet navnet og fant ut at det var mange forskjellige typer av Clivia. Nå står min i full blomst og den er bare VAKKER!!

Tusen takk for besøket på bloggen min. Det var gæy å lese hva du har gjrot i det siste også. Gratulerer med overstått bryllupsdag, og gle deg til bursdagen din. Hver alder har sin egen sjarm!!

Les Cotrions sa...

You are right! But this year I've choosen different flowers...for instance sweet peas...but they are... next to the end! But my tomatoes are ok!
Hugs
Vale