lørdag 10. september 2011

Byggverk i hagen–rosestige i dobbelt forstand.

Jeg sitter her og ser på Vazelina Bilopphøggers og ler meg skvett, mens jeg skriver om det byggverket som jeg synes er det allers fineste i hagen min – at det er det eneste kan være det samme…. Vel, vi har forresten en flott tørrmur også – men den er liksom ikke “min” hvis dere skjønner. Den tilhører husbonden, fullt og helt.
image image image
Ideen er min og rosa som døde (Hurdalsrosa) – og som ble til materialer var også min… Snekkern er min – så stigen er min, som dere skjønner. Dette er mitt prosjekt, fullt og helt. Dessuten er det en voldsom smart ide – fordi den “forsvinner” i hagen, samtidig som den er en liten overraskelse der den står mot kirsebærtreet. Formålet med stigen er å støtte slyngrosen “Rosa Helenea Hybrida”. Formen på greinene var helt perfekte, svakt bøyde – og jeg tenker at gamle syringreiner eller lignende kunne passe akkurat hvis du ikke har en død “Hurdalsrose”. Til neste år skal kirsebærtreet også få noen orange roser foran, for å trekke oppmerksomheten til stigen.
Byggverket er selvsagt mitt bidrag i konkurransen hos Anne på Moseplassen. Jeg synes fortsatt disse konkurransene/utfordringene er kjempegøyale og jeg forsøker å være med hver gang. Jeg greier det ikke alltid – men nå hadde jeg noe å presentere!

6 kommentarer:

Magna sa...

Så fint! Og en koselig blogg. jeg melder meg som medlem og titter innom igjen. Lykke til i konkurransen!

Sologbolig sa...

Dette var flott og ikkje minst kjempesmart!!
Ha ein flott søndag.

Kari sa...

Utrolig kreativt. Ønsker deg lykke til i konkuransen :)

Anne (Moseplassen) sa...

for en fantastisk ide! Det var rosestativet sitt det :D

Flott og unikt, et skikkelig koselig bidrag til konkurransen :)

Anne Lise Johnsen sa...

Kjempefint!! Dette likte jeg veldig godt :) Det enkle er ofte det beste - jeg stemmer på deg :)

Stein sa...

Så enkelt og genialt! :-D
Den ideen tror jeg sannelig jeg skal stjele... Jeg har kjøpt en klatrerose på salg nå i høst og ønsket at den skal vokse oppover en trestamme. Jeg så for meg at jeg måtte binde den opp langs stammen med tråder el. men dette er jo mye finere- og så har rosen forhåpentlig etablert seg i treet når treverket råtner opp ;-)
Lykke til i konkurransen.
Jeg stemmer på deg