lørdag 24. september 2011

Dersom man ikke gremmer seg over det stygge–men velger å se etter det vakre!

Ja, så er det faktisk ting å glede seg over i hagen ennå. I tillegg ble det en regnværsfri lørdag – og det er jo ikke vanlig i disse tider! Det er fortsatt roser, solhatt, floks og oktoberbergknapp. Noen slitne georginer og noen sjokoladecosmos holder stand!
image image
image image
Noen roser er sikre høstroser. Jacque Cartier, white Jacque Cartier, Mme Boll, Grace, Brother Cadfael og Rose de Resht er sikre septemberroser – og lyser deilig opp litt hist og pist. Det er ikke tett blomstring lenger – og da er det fint å ha noen stauder som har fine blader. Geraniumen står fint, noen Hosta og Marikåpe har det bra. De første frostnettene har vært – men noen lar seg ikke plukke på av litt rim! Det er fuktig – men ikke verre enn at jeg har fått satt de løkene jeg kjøpte inn og jeg kan glede meg til våren! Tenker at det ville være fint med noen fler krokus, perleblomster og rutelijer hvis jeg finner og får tid! Nå er det stille lørdags ettermiddag – og freden senker seg!

2 kommentarer:

Kari sa...

Masse fint ennå hos deg - min Brother Cadfael har faktisk fått et flott, nytt flor nå. God helg :)

Tulip sa...

Fine blomster hos deg selv om det er høsten:)
Nydelige rosafarger som kommer nå senhøst:)

Klem