tirsdag 5. juni 2012

Forglemmegei–Forgetmenot

Jeg synes det er en fantastisk plante – liten, vakke og ven. Forglemmegei – Myosotis. Honningurtfamilien. Den er lett å så selv, men den blomstrer ikke før det har gått to år. Det betyr også at det fort kan bli lukt bort i ren vanvare.
image image
Jeg har sådd i drivkassene mine og de kommer så fint. Så skal de pottes om – også kan de plantes ut til høsten og blomstrer neste vår. Det gjelder å holde seg gående…

Det er altfor mye jeg ikke har fått gjort ennå i hagen – jeg er veldig, veldig på etterskudd på grunn av mange ting. Nå gjelder det å ikke kave seg opp og å begynne å stresse, men nyte de gangene jeg får anledning til å være ute og plante, grave, plante, grave! 

1 kommentar:

Sirkka sa...

Det är så vackert med förgätmejej-blomman! Bra att du inte stressar i trädgården, njut i stället:)