mandag 2. april 2012

Alliumbarn

image Luking og rydding etter vinteren i bedet var en stor overraskelse. Det jeg trodde var gress og kveke i mengder viser seg å være alliumspirer. Bitte, bittesmå grønne pigger med en bitte liten løk på.

Jeg ble mildt sagt veldig overrasket. Det er så tett at jeg antagelig må tynne – men hva gjør jeg da? Putter en og en løk i en potte? Noen som har gjort det? Det blir litt av en jobb – og jeg kjenner at jeg ikke har så innmari lyst. Vi snakker mange hundre… Samtidig er det Purple Sensation og det kunne vært gøy å spre dem i hagen. Gode råd? Takk!

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Jeg har nok ingen gode råd å komme med, for jeg får ikke til Allium. De kommer veldig fint første året, også er det liksom gjort.

Håper du finner en løsning på problemet ditt!

Unknown sa...

Trodde det var gress,så jeg luket de bort første året,helt til jeg oppdaget småe løker på dem.Jeg lar de stå der de er til de blir større.Det tar mange år før de blomstrer.Lykke til med alliumbarna :)
Og god påske til deg:)