torsdag 5. april 2012

Et hyggelig gjensyn–perleblomstene mine.

image Perleblomstene går jeg og venter på. Disse har stått på trappa i flere år – 4. året i samme krukka tror jeg. Den fikk i år nye kompiser med påskelilje i midten og små, blå,  viola cornutta.  Krukka får stå på et sted som ikke synes under sommeren, mens den visner ned. Litt gjødsel og vann får den og på høsten settes den inn i garasjen.

I begynnelsen av mars får den komme ut igjen. Det er en av de hyggeligste blomstene som kommer på våren og det er hyggelig å ta frem den samme krukka flere år på rad. Perleblomsten er herved utfordrer på “Min fineste vårblomst”  hos Moseplassen. Gå å se på alle de søte blomstene!
image Tulipaner, påskeliljer, stemor, buksbom og perleblomster på trappa må bare være en suksess og jeg blir glad hver morgen når jeg kommer ut (ennå så trøtt jeg er – sliter litt med sommertid). Det er det som er meningen med krukka, at jeg skal bli glad – og at jeg får en fin dag!

image

7 kommentarer:

Tulip sa...

Lurt å ha løkene plantet i samme krukke...Den ideen skal jeg jammen meg prøve:)
God påske!

stallnilsen sa...

Nydelige pærleblomster, fine bilder, ha en fortsatt fin påske, hilsen Lisbeth ;O)

Aina Strand sa...

For en lur ide, spørs om jeg og skulle laget meg en "vår-krukke"..
Likte forresten isskulpturen din, selv om det ikke er så heldig med is på treet, var den jammen vakker :-)
God påske!

Vivishagerom sa...

Kjempe flott kandidat i konkurransen.

Jammen skal jeg prøve å lagre mine perleblomster. Håper jeg er like heldig som du!

Ønsker deg lykke til i konkurransen og ha en fortsatt fin påske!

Rebekka sa...

Synes perleblomsten er så vakre :o))
God påske ønskes til deg og dine :o)

Magna sa...

Nydelige vår blomster i krukkene dine!
Riktig god påske til deg!

krepsemor sa...

Så smart å gjøre det på den måten! Et år satte jeg ned vårløker i en blomsterkasse, pakket dem i en stor pappkasse og stappet avispapir ned mellom. Den stod på verandaen, og når det ble varmere i været, pakket jeg den opp, og blomstene tittet opp!
Perleblomstene er nydelige!
Lykke til, og fortsatt god påske!