mandag 9. april 2012

Min Etoile Violette–Viticella klematis

[image12.png] Den var sørgelig i fjor. Knapt 10 cm høy og ingen blomster for å si det sånn! I år har den fått en glassklokke på seg og dryppslange. Den hadde det nok litt tørt i fjor helt inntil veggen og noen kalde vårnetter. Det ser ut som den kommer under glassklokken. Vi krysser fingre.
Jeg trodde jeg hadde et bilde av den fra før, men det hadde jeg ikke.  Den står bak rosene helt til venstre, bak. Håpet er at den skal klatre opp over veggen ved inngangsdøren. Det kunne vært lekkert – ikke sant? Dessuten – det å ha et vakkert bed ved trappa skal man ikke kimse av. Det betyr mye. Når roseduften fra Generous Gardner, Felicite Parmentier og Mary Rose slår mot på morgenen. Det er deilig. Hvis jeg i tillegg hadde en diger klematis…  Les om Etoile Violette hos Finn Rosholm.

5 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Håper din Etoile Violette ikke svikter deg, det hadde nok blitt riktig så lekkert med den i dette bedet. Jeg kjøpte en på salg sent i fjor høst. Den ble plantet i en krukke og satt inn i boden. Nå kommer den med knopper.. så er det bar eå finne en egnet plass.

Villrose sa...

Åja. Den er vel verd å skjemme litt bort! Har den i en rosebue, hvor den kom for fullt i sitt andre år.

Vivishagerom sa...

Ja, denne må du passe godt på!
Kjempe flott var den!
Ha en fin dag.

Unknown sa...

Håper den tar seg i år! Jeg har selv sådd klematis i år- men bare to av frøene spirer.... Jaja, sånn er det med hage- det blir sjeldent slik man har tenkt:) Ha en fin kveld!!

Turid sa...

Ja den er lekker! Skulle kjøpe den i 2010, men fikk ikke tak i den så det ble en Polish Spirit i stedet - den er mer blålilla. Den var nydelig i fjor og klatret rundt 2 meter og hadde masse blomster. Håper din Etoile Violette kommer for fullt denne sesongen - det blir helt sikkert lekkert!
Ha en fortsatt fin kveld!