onsdag 4. april 2012

Never mind – it’s all me…

image Dagen før påske – og ferien for i år ble avlyst. Det gjør ingenting. Da har jeg noen dager tilgode til mai måned. Det hadde jeg i fjor også – og da er jeg ferdig med eksamen også. Jeg stresser nok mer enn nødvendig med det, men 6 timers skoleeksamen er en unaturlig prøveform.
19. april er jeg ferdig og jeg skal ikke krysse av for “ønsker kompetanseheving” – det skal iallefall bli en stund til. Det er for krevende med alt det andre man har. Jeg har begynt å glemme også – og må skrive ned alt jeg skal huske og det er en ny situasjon.

Mellom slaga planlegger jeg hagen min. Ser det som går av hageprogram med pc på fanget. Leser hageblogger (men er ikke så flink til å kommentere). Forsøker å samle tips og ideer til mine egne prosjekter. Innser at tips fra Danmark, Sør Sverige og England ikke funker her – og forsøker konvertere tipsene til norske forhold eller erstatte med andre ting.

Når eksamen er ferdig kan jeg klippe, grave og plante igjen. Da blir det ekstra deilig å være ute tenker jeg – etter siste innspurt over bøkene. Arbeidsrett – så langt unna man kan komme fra en Cottage Garden. Never mind – it’s all me… Det går helst godt!

4 kommentarer:

Anne sa...

Lykke til med arbeidsrett! Det er et spennende og viktig område, selv om det kan være kjedelig mens en holder på! Lykke til på eksamen!!! Det er utrolig hvor fort en seks timers eksamen går, når en først er i gang... og så fantastisk mye en kan produsere på de timene!

Vivishagerom sa...

Det er kjempe inspirerende å lese hageblogger, og man kan hente mange gode tips i bloggene!

Ønsker deg lykke til med eksamen og det blir spennende å følge med på hageplanleggingen din.

Rebekka sa...

Masse lykke til med eksamen, og GOD PÅSKE :o)
KLem

Mari Anne sa...

Vet hva du snakker om har selv nettopp hatt, og skal ha en til før sommeren. Å lære nye ting er gøy, men eksamen er noe dritt.