søndag 8. juni 2008

Frk. stemor 2008

Moseplassen har lyst ut en Missekonkurranse "Frk. stemor 2008". Jeg har to kandidater:

Kandidat nr. 1:
Stemor i det ville:

Hun er trofast og kommer tilbake år etter år. Uansett hvor mye jeg forsøker å grave henne opp og vekk kommer hun som en standhaftig tinnsoldat og lyser imot meg. Nå er vi blitt venner. Temme henne greier jeg derimot ikke. Hun kommer dit det passer henne.





Kandiat nr. 2:
Stesøstre med baby på vei:

De er veldig produktive og har reprodusert seg mange ganger denne sesongen. Søstrene er omsorgsfulle og brer sine blader foran de nye babyene.








Finværet fortsette, litt kaldere i dag, men tirsdag sier de at det skal ta slutt. Det er greit med litt regn nå. Brune og gule plener (med noen løvetannpinner) er vi ikke vant med. Ikke er det særlig pent heller.

English: Moseplassen made a contest: Miss Viola x Wittrockiana 2008. These are my candidates. "Miss Wild Viola" and "Miss Violasisters with baby".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så nydelig beskrevet Hanne,det er blomstene også.Takk for i kveld.ps.Måtte regnet sildre over oss i sene nattetimer og gjøre marken bløt,engene grønne og allt liv fruktbart(med unntak av snegler) B.Sporadis

Min Verden sa...

Hellu Sporadis! Takk selv ja, det er vel jeg som skal takke! Jeg tror jeg komme til å være støl i morgen! Skulle ønske du laget egen blogg så kunne jeg komme å se på din :)

Anonym sa...

Så flott at du er med :)
Ettersom jeg har bedt alle de andre om å bare velge en så hadde det vært fint om du også kun leverte inn en kandidat (du kan gjerne levere søsknene som ei da). Også trenger jeg et navn på henne for presentasjonen og avstemningen.

Evami sa...

Så søte stesøstre med baby på vei var... Et naturens under:)

Her har sola forsvunnet for denne gang,og det er øsende pøsende regn... Blitt litt kaldt også,sånn 11 grader ca. Men det er litt deilig også,plena har veldig godt av det,og så blir det godt å kunne sove godt om natta:) Vi har soverom der kveldsola er,så vi har sovet i en bakerovn føles det som:)

Ha en fin kveld Hanne:) Klem Eva

Anonym sa...

Hi Hanne,Did you sent pictures from the flowers in your garden to Moseplassen and is she going to pick the most beautiful violets??
What a nice idea !
If you want to know more about the monastry where i am a volunteer
you can read my blog from 3 april, there are also some pictures!
Have a nice week :))
Janneke.
thanks for your e-mail adress ;i'll
write you soon about the trip.