mandag 21. november 2011

Louise Bugnet–en av de flotteste og letteste rosene.

image Buskrose. Hvis du trenger en rose som er vakker og som vil få litt tøffe forhold, velg Louise Bugnet (eller den rosa søsteren Therese Bugnet). Tøffe damer! Den har allerede første sommeren hos meg utmerket seg som en flott rose.

Akkurat nå er den “elgspist”, men den kommer seg nok til neste år.
Opprinnelig fra Canada (ca. 1960) og altså en moderne og “ny” rose. Den blomstrer tidlig og remonterer på sensommeren (iallefall gjorde den det her i år).

I fjor plantet jeg flere Therese Bugnet, men fikk ikke tak i Louise Bugnet. Heldigvis fikk jeg iallefall en i år. Det kan tenkes at jeg kjøper flere etterhvert. Kunne tenke meg en hekk med denne. Den blir både høy og vid, så jeg regner med at den vil passe godt.
“Hagen på Kleiva”
har skrevet mer om Louise Bugnet – og du kan lese mer der.

4 kommentarer:

Sologbolig sa...

Å den var fin. Eg har ikkje peiling på roser , men så gøy å lese hos deg som har peiling. Må bytte ut noen roser til våren....så dette var et godt tips. har allerede skrevet opp navnet. Ha ein fin dag. Klem

Julebord sa...

Nice! Virkelig kult og veldig inspirerende. Takk for deling!

Julebord

Unknown sa...

Den var fin! Er på utkikk etter en fin buskrose, så dette navnet noteres! Flott tips! Bladene ser nesten ut som nyperose, stemmer det eller?
Maria:)

Gårdsjenta sa...

Den var utrolig nydelig!!

Hva er herdigheten på den?

takk for kommentar inne hos meg :)