søndag 25. mars 2012

Dagen i hagen–med alle små mysterier og gleder

image En dag i hagen – den første for meg med virkelig varme og jorda begynner faktisk å bli varm. Det var ikke iskaldt å holde på, som det pleier å være på denne tiden av året. Dvs. – det pleier egentlig å være snø på denne tiden av året!
Klematisen, den blå – som jeg ikke husker navnet på, har overlevd. Den skyter på fjordårsgreiner – for første gang siden jeg plantet den. Staudene titter opp sammen med krokus og tulipaner.
En annen klematis har fått glassklokke på seg, Etoile Violettes. Det er liv i den og den var pjuskete i fjor – så da tenkte jeg at den skulle få best mulige vilkår. Ellers skulle jeg ønske at jeg hadde kjøpt vårlyng i fjor – som jeg tenkte. Jeg synes vårlyng er fantastisk vakkert. Bedene har fått en liten rufs, men rosene får vente.

Dessuten har jeg vært og sett på drivhuset – og det er absolutt verdt å sjekke ut…. Kanskje blir det drivhus på meg i løpet av sommeren! Det hadde vært noe det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det er så deilig å kunne være ute i hagen og rote litt i jorden igjen.

Jeg har rufset litt i bed jeg også men jeg vet ikke helt hva som er hva ennå så jeg får ta litt av gangen.

Nydelig bilde , ha en fin ny uke.

Marit.