søndag 1. april 2012

Drivhus og oppdatering fra planterommet!

image I går plukket vi ned et vakkert, gammelt drivhus som en dame i Drøbak ville bytte ut med ett nytt. Fantastisk for meg – og forhåpentligvis til hjelp for henne.  Det tok bare tre timer, så dersom du har mulighet for et gammelt drivhus er det bare å gjøre det!
Det er forøvrig et gammelt “Hydro-hus”. Solid og uten skjevheter. Det mangler en del glass og jeg tenker på at jeg kanskje skal kjøpe noen polykarbonatplater til taket.  Så blir det en del planlegging av det selvsagt – etter eksamen! Puhhh…

Damen er en utrolig søt og hyggelig dame som heter Aase – og som det er veldig hyggelig å kjenne utover det at hun deler ut drivhus. 

I dag har jeg sådd kuletistel og edelweiss i tillegg til det andre. Blomkarse og blomstererter ligger i vann og skal sås i morgen. Det spirer og gror på planterommet og Cosmos, revehaler, scabiosa og mariaklokke har begynt å spire allerede. Det er så utrolig gøy når det kommer bitte, bitte små spirer.

3 kommentarer:

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Morsomt når det spirer! Nå har jeg også startet med litt sommerblomstsådd. Og gruer meg litt til å ta fatt på prikling av en del tette tuer på planterommet.

Tenker du er rette til å svare på: Hvor kan du anbefale å kjøpe roser her i omegn? Og hvor kjøper f eks du rosene dine ?

Kari K sa...

Gratulerer med drivhus. Og det er godt å se at det er flere enn meg som har mange prosjekter på gang. Kos deg i påsken!

Elisabeth sa...

Gratulerer så drivhus, så supergøy :))
Ikke minst har du sådd så mye spennende, hos meg går det jo bare i pellis og matplanter, man får visst ikke plass til alt..så rart..