onsdag 13. april 2011

Overlevelsesevner!

Det var nesten så jeg ikke trodde det jeg så da jeg skulle rydde i kurvene som ble liggende i høst. Frosten kom litt brått på - med det resultat at jeg ikke fikk plantet alle løkene som var gravd opp tidligere i sesongen.

Disse tulipanløkene har ligget ved komposten fra forsommeren og til nå - og det var lange skudd på dem. Noen hadde selvsagt frosset, men veldig mange hadde overlevd. Jeg syntes at jeg måtte redde dem.
Dermed så gjort - jeg plukket ut alle de peneste løkene. Fant en stor krukke og fylte opp med plantejord. Stappet ned løken og fylte på med mer plantejord. I dag - to dager etter, har de vokst gjennom jordlaget og spirene titter opp. Det er jo ikke sikkert at det blir blomster på dette - men det er det verste som kan skje, ikke sant? Tenk hvis den plutselig står i full blomst - og pynter opp i hagen?

Sannelig har de overlevelsesevner disse løkene. Tenk hvis det hadde vært sånn med alt?

3 kommentarer:

Rebekka sa...

Så artig at de hadde overlevd en lang vinter.
Tåler visst litt dårlig behandlind de løkene. kanskje det hadde vært noe som passet for meg :o)

mona.z sa...

Så gøy:) Jeg oppdager stadig uventede ting i hagen, så naturen overrasker stadig. Ønsker deg en god dag, klem fra meg:)

Anne (Moseplassen) sa...

krysser fingrene!