onsdag 13. april 2011

Rolls Royce stell

Dette bedet inneholder ikke mindre enn følgende: 
7 lavendel, ganske små riktignok, 4 geranium, 2 helleborus, 3 stokkroser, 1 Mary rose, 2 Felicite Parmentier, 2 Generous Gardner, 1 klematis - Etoile Violettes. I tillegg skal det sås inn noen pionvalmuer

Dette bedet får derfor litt ekstra stell. For det første ligger det ved inngangspartiet - og jeg vil ha noe pent oppover de store flatene på mitt firkanta funkis hus.

Dessuten vil jeg at akkurat disse plantene skal lyse opp fordi jeg blir så utrolig glad når jeg ser det. Det første jeg ser om morgenen og det siste jeg ser før jeg går inn. 

Bedet var nytt i fjor og steiner og alt har holdt seg på plass i vinter. Det ser dessuten ut som om rosene har klart seg veldig bra. Vi får se hva som kommer opp ellers. Forhåpentlig alt. 

Det er gjødslet og vannet etter alle kunstens regler - og forhåpentligvis vil jeg belønnes utpå sommeren. Alle rosene dufter sterkt - og alle er veldig, veldig pene. De er valgt ut både i forhold til duft, utseende og farge. Nå mangler jeg bare en stol som jeg kan ha i inngangspartiet for å sitte å lukte på roseduften.  

3 kommentarer:

EKTE INTERIØR sa...

Jo! Det er helt fantastisk nå! Man kjenner så mye håp og lykke en lys førvårkveld at man nesten ikke vil gå inn! Kanskje du vet hvorfor buxbom i krukke alltid blir brun og dør? Eller gjør den det bare hos meg... Jeg har hatt striesekk på i år men det virker som solen har gått hardt åt den likevel. Noen tips? :-)

EKTE INTERIØR sa...

Ah! Der lærte jeg mye. Det må være frosten som tar mine buxbom! Har svære krukker som jeg gjerne skulle ha hatt noe grønt i hele vinteren men kanskje jeg må ta de inn likevel. Takk for tips! Skal sjekke på planteskole!

Kari K. sa...

Hei, har hygget meg og lest om deg på ØBs hagesider i dag.
Moro for meg som er ny i denne bloggverdene.

Kjenner du noen som er gode på fuksia? Kjøpte en F.mag Enclandria på hagemessen, som jeg ikke vet noe om. Har søkt litt uten hell.