lørdag 2. april 2011

Spennende tider!

Det som er virkelig spennende med våren er å se hva som har greid seg gjennom vinteren i år. Den har vært lang, kald og hard. Honningrosen skal ha høy herdighet og står til sone 6. Det blir spennende å se. I Gøteborg så jeg eksemplarer av disse som var plantet i flere meter høye plantetårn. Dere kan tro det var vakkert! Jeg har ingen ambisjoner om at mine skal bli så høye, men litt forventer jeg - naturlig nok. Ellers hadde jeg ikke satset med tre stykker.
Honningrosen er en "rambler" - en slyngrose, engangsblomstrende og skal forhåpentligvis slynge seg opp i kirsebærtreet og to rundt rosebuen.

Hvis den slår til må den antagelig bort fra rosebuen fordi den blir for stor. Den som venter, får se. Honningrose kan du lese mer om her - fra et eldre innlegg. Bildet er tatt i Gøteborg - og ikke fra min egen. Den blomstret ikke i fjor.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det er den beste tiden dette ,
vi har hele våren og sommeren foran oss.
Så fine roser og bildet , takk for titten og god helg Marit.

Unknown sa...

he he, jeg trodde på deg der jeg satt i vårlige praha, alt er mulig trodde jeg :)) og gledet meg til å komme hjem og se etter egne tulipaner... særlig! i dag er det tåke, regn, snø i hele hagen og ingen tegn til tulipaner noe sted!
Vel vel, de kommer nok :)
God lørdag, hils dyrehagen!
Stor klem

Min Verden sa...

Det er jo litt moro at jeg greide å lure deg - ellers var det virkelig ingen andre som lot seg lure...