tirsdag 2. juni 2009

Vampyrer i huset, besettelse og teaser til "New-Moon"

I huset vårt har vi "Twilight" - feber. Tenåringen har vært besatt av bøkene om Bella og Edward i vinter, og deres Vampyrtilværelse og kampen om kjærligheten, den evige! Nå er traileren til "New-Moon" ute - en skikkelig teaser og helt uimotståelig. Filmen kommer i november...

Robert Pattinson og Kristen Stewart i Twilight

Jeg husker hvordan det var - å være 13 år og besatt av en bok. Det blir så virkelig at man ikke greier å bevege seg ut av univeret. Hvilken glede mens det holder på - hvilken sorg når boka tar slutt. (Vel, jeg har det vel egentlig litt sånn nå også....)

4 bøker har hun lest tenåringen. De to første på norsk - de to neste på engelsk (hun er 13!). Det er lesemotivasjon det. "Twilight-serien" er visst ennå mer populær enn "Harry Potter". Jeg har ikke lest dem ennå - men tenkte jeg skulle ta dem i noen stille sommerkvelder.

"Twilight" - er den ultimate kjærlighetshistorie for unge piker og ifølge noen tenåringer jeg kjenner er det ikke for "gamlinger" det passer best for de under 20 pga historien ;)

Twilightsagaen

Evighetens kyss Under en ny måne Formørkelsen

Bilder fra internett (selvfølgelig) - de siste fra lydbokf0rlaget. Løp og kjøp!

7 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Yepp, min datter på 21 har også lest dem alle (på engelsk). Hun går bare å venter på filmen og klarte nesten ikke legge vekk bøkene. Kanskje kan det være noe for meg også. Jeg er jo egentlig ikke fan av bøker innenfor fantasy genren men det er aldri for seint.

Det er bra du kommer med litterære innspill her inne. Det kan av og til bli for mye hage og interiør for min del ;-)

Klem fra Marit

Mitt hvite hus sa...

Heisan igjen..
Det jeg har gjort er å plante rosen, sette en staur innti rosen og bundet den opp..så må man passe på å binde den inntil stauren etterhvert som rosen vokser..
Så det i et blad.. skal kikke etter bladet , får ikke tid til det før i morgen kveld.. Så skal jeg lese litt om det igejn =)

klem

Kristina sa...

Elsker twilight sagaen ;D

Sologbolig sa...

Så flott med bøker som fenger ungdommer. Eg har ein gjeng med 12åringer som eg strever med å få til å lese noe meir enn de er nødt til. Kanskje dettte var eit tips. Ha ein fin dag

Beate sa...

Jeg så filmen sammen med noen ungdommer sist uke, jeg ble ikke kjempe fasinert, men kan godt forstå at ungdommene gjorde det, og tror kanskje boka er mer fengslende en filmen, sånn som det ofte er. Fin blog du har foresten, tror det er første gang jeg er her..

Evami sa...

Enn jeg da Hanne som ikke har sett filmen enda! Har vurdert å ta den med meg hjem og se den på dagtid,for på kveldstid så rekker jeg det ikke.FOr har smugtitta og den ser jo så romantisk ut!!!
Og må nok lese bøkene også,for det er mange som IKKE greier å legge dem fra seg.Og det lover jo godt. Og så bra at frøkna får lyst til å lese engelsk også,det er bra:)

Sjøl holder jeg på med bok 2 av Stieg LArsson,husker aldri mer av tittelen enn Jenta som..
Klem Eva

Miamor sa...

..nå leser jeg "senior peregrino" og koser meg..har lest masse bra i år..toppen var "la meg synge deg stille sanger "..og "øya"..og "drømmehjerte"....masse bra for tiden...

..og vet ennå ikke om jeg spiste sitronmelisse eller pepermynte..men Ida har nok rett..det var nok peppermynte...ikke så grønne fingre jeg skjønner du..men moro å ta bilde av flotte blomster..Smiil..