fredag 10. juli 2009

Alder og bursdag

DSC_0050 I dag har jeg bursdag. Det er både hyggelig og litt vedmodig.
Jeg sitter og venter på bursdagsfølelsen - dere vet - den vi hadde da man var barn, og den kommer ikke! Nå er følelsen mer avventende..... Det er forferdelig synd - for det er nesten ingenting som slår den følelsen. Forventninger - glede.

Jeg har mye å glede meg over i livet - og det er vel dit man kommer. Man gleder seg ikke til det som kommer - men man gleder seg over det som er!
Rynker og grå hår kommer snikende... Eller - egentlig som et tog! Puhhh.... 

Et lite selskap skal jeg ha. I dag regner det katter og bikkjer, så vi holder oss nok inne. Jordbærbløtkake blir det iallefall. Gratulasjoner til pappa også - som blir 63 i dag. Ønsker alle dere der ute en strålende dag - på min bursdag :)


Hilsen Hanne,42 år i dag!

DSC_0039

14 kommentarer:

Unknown sa...

HURRA! Du har ingen grå hår og rynker - jeg ser ingen! Stor hipp hipp hurra til storesøster :D
Gleder oss til jordbærkake!
Klem og suss fra meg :)

miss marple sa...

Hipp-hipp-hurra!!!
Gratulerer så mye med dagen,kos deg masse!
Klem:)))

M.E.V. foto sa...

Gratulerer med dagen til en flott dame;D Kos deg! Klem

Tulip sa...

Synes du holder deg veldig godt, jeg!
Gratulerer med dagen:)
Hipp hipp hurra!

Som mine dager er sa...

Hipp hipp hurra for Hanne!

Gratulerer med dagen snuppa. To-og-førr er da slettes ingen alder. Det du nevner i forbifarten om rynker og grå hår er jo bare sjarmerende og vitner om levd liv. Det er viktig det; å leve livet.

Alder er bare et tall vi må forholde oss til, bruker jeg å si. Inni deg er du full av livserfaring og et vakkert menneske. Så det så!

Kos deg med dagen din. Jeg fylte fir-og-førr for 2 uker sien ;-) Vi er to krepser vi to, full av føleleser og glad i heimen vår. Det er oss det!

Klem fra Marit

Evami sa...

Hurra for deg som fyller ditt år,ja deg vil jeg gratulere:)
Om forventingene ikke er som da man var barn,så kan man kose seg med litt ekstra oppmerksomhet:)

Og vettu,jeg som er noen år yngre enn deg,har plenty av grå hår,og det irriterende er at de vises så godt!! Men pytt sann,det finnes da hårfarge,tihi...
Bursdag på pappa´n din sin dag du,har på farfars jeg:)
Jordbærkake hørtes godt ut ja:) Og det regner her også,godt til hagen:) Nyt dagen for idag er den din Hanne:) Klem Eva

Kathrine sa...

Hipp hurra!!! Velkommen etter. Alder og erfaring, det er flott det!

Kos dæ:)

Klem

Min stil sa...

Hei hei og gratulerer så masse med dagen. De gråe hårene og rynkene skal du ikke bry deg så mye om. De vitner bare om levde dager, og hver rynke inneholder en hel bok med minner. Solstråler, som min kjæreste kaller de :)
Ønsker deg en flott dag.
Klæm fra Susanne

liven sa...

Gratulerer så masse med dagen Hanne:o)
Kos deg og nyt livet:o)

Hilsen fra landet sa...

da vil jeg selvsagt få være med og gratulere deg så masse!!

Jeg har nok heller ikke så masse hipp-hurra følelse men heller en litt sånn rolig, glad følelse.

Tjoheifølelsen hadde jeg mer i går, da hadde min lille datter fødselsdag.

Men jeg er fornøyd om jeg ikke har stormende bursdagsfølelser også jeg da... håper du også er det og nyter at dagen er litt ekstra spesiell og litt ekstra din :-)

Hege sa...

Gratueler med dagen du har hatt:)) Håper du har hat en fin da.
Kos deg videre med vakre blomster og sommeren:
Klem Hege

Anne sa...

Gratutlerer så mye med dagen som var. Vi må nok lære oss å kjennne etter en annen følelse når vi fyller år etterhvert. Det er nok ikke like jublende morro å kunne øke alderen sin med enda et år, men tenk så kloke og vise vi har blitt da. Og på alt det vi skal få lære og oppleve i årene som kommer. Egentlig burde vi kanskje nyte hver nye dag med en bursdagsfølelse?

Anne sa...

Gratulerer så masse med dagen som var. Vi blir jo bare klokere og visere etterhvert som årene går, og det er kanskje ikke så mye å juble over lenger. Det kommer en annen slags bursdagsfølelse nå. Kanskje vi skulle starte hver dag som om vi har bursdag? Med å kjenne etter hvor godt vi tross alt har det?

Anne (Moseplassen) sa...

gratulerer med dagen som var :)