mandag 6. juli 2009

Inne i Helen Fredholms hage

Dette er virkelig en av de søteste hagene jeg har sett. I tillegg til nydelig samplantinger av roser og stauder har hun de største og flotteste pelargonium jeg noensinne har sett. Hun bruker mye hasselurt, ridderspore, marikåpe og storkenebb sammen med rosene. Hun har rett og slett den hagen jeg ønsker meg!
DSC_0062 DSC_0072
DSC_0069  DSC_0102
Det lille søte bordet under vinduet er rett og slett en pynt over varmepumpen. Hatten er på plass. Utsikt mot Mjøsa. Vakkert! I tillegg til det er Helen en nydelig person som tok i mot hele følget på 60 stykker med et stort smil, tross 30 varmegrader.

Jeg kommer helt sikkert tilbake en gang. Boken hennes kjøpte jeg også med meg - men for en gangs skyld syntes jeg at hagen var flottere enn boka. Det er ofte litt annerledes synes jeg. Alt er ekte med andre ord. Helen, boken, hagen og familien som hjelper til over alt. Jeg hadde inntrykk av at hele familien var i arbeid. 

9 kommentarer:

GundaM sa...

Nydelige bilder, sikkert en opplevelse;)

Mia sa...

Herlig å se bilder fra Helens hage igjen! Jeg gikk jo på hagekurs hos henne ifjor vår, og så ble alle vi deltagere invitert på hagevandring hos henne i juli ifjor. For en herlig hage og for en herlig opplevelse! Jeg tenker tilbake på den enda, og skulle gjerne vært en ny tur. Jeg er også enig med deg, det er noe eget å få oppleve hagen "live", kontra boken, selv om bildene hennes er aldrig så vakre.

Tonerose sa...

Lekre bilder, tipper dere hadde en herlig tur!! :o) Håper vi klarer å besøke hagen hennes om ikke så lenge, det er så fristende å tusle rundt i den hagen - ser helt skjønn ut!

...og ikke minst få tak i boken hennes, den er jo utsolgt fra forlaget! :o)

Ønsker deg en herlig uke!

Anonym sa...

Oh Hanne i can imagine you must have been walking around in that garden with your eyes wide open...so many nice things to see !!
By the way the house also looks nice :))
It is so clever i think when you can plant your borders in a way that there is always something flowering and it always look so harmonious ! With me it is sometimes a splash of flowers and then green again for a few weeks :))
I can imagine you had a lovely time overthere !!!!
Greetings, Janneke.

PS. there is a Norwegian interior-book that i would like to have but i cannot find a website where to buy it..it's called: Charmerande gjenbruk. Would you know where to look ?
Is there a bookshop on-line somewhere ?

liven sa...

Ååh...her ser det bare så fint ut!!
Heldig er du som har fått oppleve denne hagen:o)
Blir nok annerledes å oppleve hagen "live" ja....snuse inn gode dufter og allting!!
ha en fortsatt fin sommer Hanne:o)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så fint at det falt i smak å besøke Toten ;) Jeg har faktisk fått stikling av den Walz Jubelteen-fuchsiaen ved døra, den er nok forresten litt stor og tung "å stjele".
Det er fint å ta Toten-ekspressen fra Oslo, den går rett forbi Fredholm for den som vil se hagen på et annet tidspunkt. Den hagen endrer seg jo hele tiden, dessuten er det så mye å se, så en bør gå rundt mange ganger. Dere var jo mange der også, da jeg var der sist var vi bare 5.

Petunia sa...

Der var det veldig flott:)

Evami sa...

Kan tenke meg at du hadde en flott tur:) Det er mange flotte hager rundt i vårt land,men det er kanskje ikke så mange som tar imor et busslast med 60 personer! Vakker hage Hanne:) Kos deg i ferien din:) Klem Eva

Tone sa...

Ja dit skal jeg være med neste år ser jeg......hagen er flott gitt - men det skader jo heller ikke å ha sånne hus og utsikt å bygge den rundt....?!!
Sånn hage skal jeg ha en gang og...når jeg kan gå hjemme her og stulle og steller og lottogevinsten bare gir meg no limits! .........hehe......