lørdag 15. mai 2010

Permafrosten har sluppet taket i kroppen!

DSC_0012 Grave, grave, grave. Permafrosten i kroppen er ute og jeg nyter deilig vær og dager i hagen.

Her har jeg tatt bort diverse kilo med kveke, brennesle og en masse annet jeg ikke vet navnet på. Det eneste som fikk være igjen var meitemarken!
Det skulle egentlig være et bed til valmuer, men siden jorden er flott  og dyp tror jeg kanskje det blir noen roser med stauder og valmuer. Trallala! Godt jeg har noen roser "på lur" i garasjen. Som dere kanskje ser er plenen fortsatt pjuskete og sliten etter vinteren. Pæretreet i forgrunn er relativt dødt og skal bort. Noen Maidens blush skal flyttes pga feilplassering - og egentlig har jeg ikke nok roser! Hm! Neste år kanskje? Får fylle opp med georginer rundt forbi i år. Får håpe været holder.

2 kommentarer:

liven sa...

Kommer til å bli fint her hos deg Hanne!! Plenen min er et sørgelig syn i år....det er nok på tide med gjødsel!!!!
La kukompost rundt rosene i går og da håper jeg det blir fart i dem!!
Koselig å bruke all slags gamle saker til pynt og planting!! Og du må vise når du har plantet i kleskokeren!!

ha en fortsatt fin helg og 17.mai feiring

liven sa...

Her regner det også nå Hanne!!
Kjørte full fart på hagesenteret og kjøpte gjødsel til plen og stauder....rosene har fått kugjødsel kompost......så nå er her gjødslet!!
Ikke så gale at det ikke er godt for noe!!
Men værmeldingene lover fint til i morgen :o)

ha en fin søndag og kos deg innendørs!!