søndag 11. desember 2011

Frøbestilling for 2012

image

Her representert med revehale fra Mirabelleparken i Salzburg i sommer.

Sommaraster
Rävsvans
Pionvallmo
Petunia 
Ettårig Mariaklocka 
Bollgilia 
Axrisp 
Edelweiss 
Praktvädd 
Blå Bolltistel 
Blodamarant

Dette er svenske betegnelser på plantene – men pytt samme! Noen av dem er nokså likt norsk. Jeg må vel også si at jeg nok har “noen” frøposer i frøboksen min fra før også… tenker det skal bli bra jeg!

Innimellom frø og rosebestillinger baker jeg pepperkaker… uten former og deigen er knallhard (foreløpig). Kanskje det blir noe til slutt – kanskje vi får lånt noen former på bygda. Det håper vi på!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Revehale har jeg ikke sett før ,så artig og fin plante.
Gleder meg til sommeren for da får vi vel se litt bilder av alle herlighetene.

Klem Marit.

krepsemor sa...

Det var en spennende frøliste, men det kommer vel flere på lista =) Revehale har jeg sådd i flere år, og det er en må-ha plante!

Dorothea sa...

For en eventyrlig hage du har! Nå bikker vi snart nyttår og kan se frem til ny hagesesong ;-). Vi gleder oss!