tirsdag 9. oktober 2012

Lady of Shalott–årets overraskelse

image Den har blomstret og blomstret og vært vakker og ven. Uten sykdommer og andre ulumskheter – og det har vært hyggelig blant mye annet som har skjedd i rosegården i år.

Lady of Shalott er en rose fra David Austin – en av de nyeste tilskuddene.
Den er stor og buskete og har vokst til en meter høy busk i år. Nå er den plantet ut av krukken sin og plassert i bed i hagen – og det blir spennende å se hvordan den greier seg gjennom vinteren i sone H5. Den er utrolig vakker og dufter vidundelig. Den har vært relativt regnsterk også – og det kan jeg jo si etter denne sommeren.
image image

5 kommentarer:

Bjørkvold besøkshage sa...

Den var flott! Har rådyr som spiser roseknoppene på mine roser, så det blir dårlig med blomster på en del av dem. Tips for å forhindre det tas imot med takk!

Mvh
Brita

Mariann sa...

Nydelig rose! Hvis den er rimelig regnsterk, kan den jo passe her på vestlandet også.
Ha en fortsatt fin uke!

Elin sa...

Flott farge på rosa!
Får lyst til å prøve meg på roser jeg også, når jeg ser sånne fine bilder.

Stein sa...

Så vakker den var! Den tror jeg at jeg må være på utkikk etter neste sesong! :-D
Ha en fortsatt fin høstdag!
Stein

Vigdis sa...

Herlig farge på denne rosen!