torsdag 31. januar 2013

Organisert rot

image Året har bikka rett side, lyset kommer tilbake – og vi venter på våren.

Staudeplanlegging, graving, flere roser og drivhus står på memoblokka hos meg i år. Et nedpakket drivhus skriker om å komme opp og ut  lyset! Det skal bli fint!
Dette kan for noe se vilt ut – men dette er faktisk mitt fineste bed. Det ble plantet til samtidig og blomstret fra tidlig vår til sen høst – og var vakkert hele sommeren, selv om det hadde noen ruskeperioder i løpet av sesongen – men vi driver da ikke med porselensmaling heller… Dette er kreativt arbeid, ikke sant? Dette året skal noen av stauene flyttes – for det ble tett og fint, men aaaaaltfor mye…

Mens jeg venter på våren leser jeg rosebøker, blader, staudebøker, blader og jeg har ryddet (og kastet *grøss*) hagebladene… Jeg ser også på reprisen av Tradgådsonsdag på NRK hver dag – eller, jeg tar dem iallefall opp og ser når jeg har tid!

4 kommentarer:

Mariann sa...

Ja, det er deilig nå når dagene blir lengre igjen. Nydelige liljer du har i bedet ditt. Sånn er det med hage, man blir aldri helt ferdig. Stadig er det noen som må flyttes, deles eller ordnes på.
Ha en fin helg!

Villrose sa...

Jeg kaller det samme "engelsk Cottage Garden" :-D

Du kaster vel ikke hageblader ??

Underberget sa...

Jeg må innrømme at jeg fortsatt ligger litt i dvale når det gjelder hageplanene. Har sett noen programmer og kikker i bøker og blader. Må snart komme igang med å så frø - da virker ikke våren så langt unna:-)

Anno 1924 sa...

Ååå, lengter etter sommer når jeg ser bildet. Så utrolig fiiint!! Jeg prøver å få til cottage lignende hage, med staudebedd som bugner:) Det er ikke så lett å få til... Rosene jeg har plantet begynner så smått å vokse seg til og staudene likeså. Vi får se til våren hva som har overlevd vinteren.
Ønsker deg en fin helg!:D
Legger meg til som følger her jeg:))
Besøk gjerne bloggen min om du har lyst:) anno1924.blogspot.no