søndag 3. mars 2013

Rosene er ute!

Jeg har tatt ut rosene fra garasjen. De hadde allerede begynt å sette skudd og faren for å tørke inne, er avverget. Nå er det bare å krysse fingre for at nettene ikke blir altfor kalde. De greier seg uansett – selv om nye knopper skulle fryse. De kommer på nytt.
image Den gule, Graham Thomas har overvintret inne. Den holdt på å tørke ut for meg i fjor og var pinglete hele sesongen – men den har greid seg og med litt ekstra stell blir den kanskje bra i år.

Graham Thomas er en stor Austin-rose, som ikke er vinterherdig ute hos meg. Den er utrolig vakker og den eneste gule rosen jeg har.
Rosene som har overvintret inne:  

Nye roser i høst, overvintret i små potter:

Gamle roser, overvintret i større potter:

imageGraham Thomas i kjele, overvintrer inne. imageFlammentanz og Helenea Hybrida ved Kirsebærtreet. imageHelenea Hybrida på Rosebuen.
Jeg sitter og ser på bilder – og ser at det var finere i haven enn jeg husket. Jeg husker nesten bare drukning og våte bed. Det er visst helt feil Smilefjes. Jeg gleder meg helt ubeskrivelig til jeg kan begynne å plante, luke og tusle igjen. Det er det beste jeg vet!

1 kommentar:

Inger sa...

Hej,
tack för kommentar hos mig!
Har du redan tagit fram rosorna ur garaget, du måste bo i en mycket gynnsam zon.
Ha det gott!