torsdag 6. januar 2011

"Armchair gardening"

Jeg lærte i nytt ord - eller et nytt begrep egentlig - "Armchair gardening". Lenestolshaging! Vi kjenner stolhaging, (fra Gundam), fra før - må ikke forveksles med dette. Stolhaging er når du setter deg ned i stolen i hagen og har det helt fint.

"Armchair gardening" er når alle frøposer, hagebøker, nettsteder osv. er aktive og hjernen arbeider på høygir for å planlegge vårens og sommerens hage. Det er også ganske deilig! I dag skal jeg så blodbeger. De trenger visst litt lengre tid enn de andre, så nå skal de til pers! Begrepet fikk jeg forresten fra sidene til Solfang - på Nesodden, som har en utrolig fin stol (som jeg kan ønske meg til bursdagen).

Deilige vinter med "Armchair gardening!. Det er det jeg driver med om dagen. Fin hobby?

2 kommentarer:

FO - 2 sa...

Ja, det er en fin hobby! :)

Jeg har nettopp sortert frøpakker.
Mange frøpakker... ;)

Kos deg videre,
og godt nytt år!

Parkvegens Hageglede sa...

He..he.. Etter denne vinteren sliter vi nok ut minst en "Armchair". Armchair gardening er en flott hobby, spesielt når vinteren ser ut til å bli såååååååååå lang. Ønsker deg en fin "Armchair Gardening" helg!