lørdag 8. januar 2011

Inspirasjon til arbeid på planterommet


Inspirasjon og "Armchair gardening" fortsetter og jeg skal i planterommet i dag og potte om fire stk. roser som overlevde stikkingen i sommer og som forhåpentligvis skal bli store busker av Duchesse de Montebello.

Jeg sådde stemorsblomster i juli som jeg satt inn i høst - og som skal pottes om og forhåpentligvis pryde krukkene mine til påske. Videre skal jeg så blodbeger og noe annet småtteri. Jeg er heldig som har planterommet.

Inspirasjonen kommer i dag fra denne hagen i England som jeg besøkte for noen år siden. Burghley house - som blant annet også brukes til div. engelske filmer. The Golden age og Pride and Prejudice og DaVinci koden. Familien bor fortsatt på huset, men bruker bare en mindre del. Resten er åpent for publikum. Hagen som lå i forbindelse med cafeen er så vakker at det ikke går an å beskrive den. Den må simplelthen oppleves. Området er omkranset av store sletter og en vakker skulpturpark i tillegg. Vel verdt et besøk med andre ord!

6 kommentarer:

Thore Vestby sa...

Jeg blir mer og mer nysgjerrig på blomstene dine. Lurer på om formannskapet - eller deler av det - eller bare leder må på en bafaring i 2011.

liven sa...

Så koselig å starte med litt "hagearbeid".....tenker du liker deg i planterommet!!

Ha en fin dag Hanne :o)

Klaffen sa...

Mmmm dette ser bare fantastisk ut!

Bildet fra dette stedet ga meg minner om sol & sommer. Kjenner duft av rose & lavendel helt hit:)

Det er jo digg når man er SYK SYK SYK og kong vinter fktisk terroriserer oss med mer hvitt belegg * smiler *

ha en fantastisk herlig weekend.
Klem fra Lier

Tulip sa...

Å spennende. Har aldri tenkt på å så på sommeren, for å lagre de over vintere, men det går jo helt sikker når en har et kjølig planterom. Heldig er du!

klem

Mitt hvite hus sa...

Så koselig å være i planterommet.., en fin tid å tenke hage på dette..


Ønsker deg en fin helg =))

klemmer

Claus Dalby sa...

Hvor er det dejligt at høre, at du allerede er i gang med havesyslerne. Nu tør det her i Danmark. Lad os se, om det varer ved. For skal skal vi da ud og rode i jorden.