mandag 10. januar 2011

Hageinspirasjon fra byen!

Uansett hvor jeg drar og hvor jeg går samler jeg nå inspirasjon til min egen hage. Alle hagegale drar til offentlige hager og hageanlegg på turer og alle snoker i andres hager, over gjerdet, gjennom bilvinduet osv. Hageinspirasjonen er over alt. Former, farger, metoder osv. Noe annet er hageinspirasjonen i byer.

Man må bare se seg rundt. Sverige og England er begge veldig flinke - og de stedene jeg har vært er det alltid masse inspirasjon og vakkert. Norge kommer etter - og noen byer har arbeidet masse med inntrykket.

Dessverre er det litt igjen for oss trauste nordmenn. Dette bildenet er fra Sverige - fra Jønkøping. La det være inspirasjon til alle Norges store og små byer. Drøbak, min lokale og vakre by, er på gang - men det er et stykke igjen og vi har et stort potensiale

2 kommentarer:

Monica fra Koseleg sa...

Hei på deg!
Jeg fant link til bloggen din hos Claus Dalby- og jeg liker det jeg ser her. Ser at du er glad i bøker- har du noen gode hage-boktips til meg? Jeg kommer gjerne tilbake hit for her tror jeg at jeg kommer til å trives!
Takk for titten og ha en fin uke!

Elisabeth sa...

Mye god inspirasjon og hente ute på reise ja, ingen tvil om det.