søndag 20. april 2008

DEILIGE SØNDAG!

Tusen takk for alle søte kommentarer på bloggen min. Det er koselig å komme hjem å lese. Det blir ikke mye mer fra meg i dag. Kom hjem og valgte å bake brød, da det var litt lite til matpakke i morgen. Husbonden står for matpakker her, men da må han ha brød - hvis jeg skal få matpakke. Nok om det.


Langøytangen fyr


Turen i formiddag i det deilige været gikk først til Langesund. Til min mors families gamle hus. Min fetter har flyttet fra huset og jeg kom på her tidlig i vinter at det stod noen fantastiske pioner i den hagen. De har jeg vært og gravd opp i dag (ja, jeg hadde fått tillatelse på forhånd!). Det var det første min søster og bror spurte om. Jeg og mannen min snakket litt høyt mens vi tuslet rundt og lette etter pionene. Sånn at folk ikke skulle tro at vi var på uærlig oppdrag. Vi fant pionene og alle ville ha en bit. 4 store knoller ble det og det er virkelig min oldemors pioner. Det blir spennende om jeg får de til. Nå har vi 4 eksemplarer i familien, så det burde være mulig at iallefall noen kommer.

Videre var det en liten spasertur til Tangen fort med "hele slekta". Det er koselig å møtes til tur etter at søster og bror har flytta "hjem" igjen til området. Det er bare meg som bor langt unna nå.

Svanefamilien traff vi i Steinvika, Langesund.


Er det mulig for en Hortensia å greie seg en dag alene?

Det ser faktisk ikke ut sånn og de som er skeptiske har all grunn til å være det. Hortensia trenger mye vann og jeg glemte i farten å fylle opp skålen. Er det mulig? Håper den kommer seg. Dra aldri fra en Hortensia i et varmt vindu uten å fylle opp vannskålen!

Fortsatt god søndag. Nå må jeg bake ut brød.

10 kommentarer:

borghild sa...

Høres ut som om dere har hatt en fin søndag! Det har vi også, og den inneholdt både årets første grilling og årets første softis...:-)
Måtte le litt av hortensiahistorien din, for sånn har min hortensia også sett ut.. et par tre ganger... Lærer aldri, men er iallfall myyye mer oppmerksom på det nå, og vet at den trenger mye vann...
Klem B:-)

GundaM sa...

For et nydelig sted!

Hortensia har jeg sluttet å kjøpe, men får jeg en må jeg jo ta imot. Den lever kanskje en uke eller to i huset her...

Kom og kikk på loppisfunnene mine da;)

Evami sa...

Krysser fingrene for Hortensia`n din:) Det er utrolig hvordan de greier seg bare man drukner de etterpå...

Så koselig å få sin oldemors gamle pioner i hagen...
Blir litt nostalgi og litt affeksjonsverdi det:)
Så søte de svanene var,det er en nydelig fugl... Ser ut som om dere har hatt ei flott helg med mye godt vær..

Og så nybakt brød i matpakka..Heldige dere... Her er det ingen vits å bake brød,for det er bare jeg som spiser det.. Matpakke hva er det?? Det vet ikke min kjære,og minstemann får frokost i barnehagen... Har blitt rundstykker idet siste her,for da kan jeg ta opp de jeg trenger:)

Ha ei flott uke:) Klem Eva

Som mine dager er sa...

Så herlig helg du har hatt, det er alltid hyggelig med "family gatherings". Og lykke til med pionen din - måtte den blomstre for deg i mange år fremover. Det er jo litt spesielt at dette er en pion så faktisk går i arv. Artig.

Men akkurat som pion krever stell, krever også hortensia'n sin dose vann. Men det er utrolig hvor den kommer seg når man febrilsk hiver på litt vann igjen. Legge likevel merke til at den blir mer blass i fargen mellom hver utladning.

Da er det godt å vite at det er nye å få kjøpt på nærmeste blomsterbutikk. Til og med på OBS (hi hi).

Tone sa...

Hanne - så fin helg dere har hatt!
Og så så flott med oldemors pioner!
Man skal stjele avleggere og stiklinger vet du - da blir de finest!! :-)

Nå står det åtte store krukker under glasstaket på verandaen - og inatt lå det et pledd over. De står jo lunt da - under tak,opp fra bakken - og med isloerte vegger på to kanter!
Begonia,friesia, anemoner, American white liljer, .... og en haug med andre knoller og annen moro.

Etter den sjauehelga her hadde jeg trodd jeg skulle fått lumbago igjen, men neida! Og heldigvis fordet.Jeg har superenergi,er smørblid - og våren har virkelig inntatt humøret til fru Eng!
Ha en grom dag!

Satte ned fem rosa tusenfryd i bedet under pila i går - og krokuser og mange mange tulipanknopper krangler om plassen.

Inne o uteliv sa...

Hej!
Kul att läsa en norsk blogg. Här ser jättefint ut.

Synd på din fina Hortensia, hoppas den tar sig igen.
Lycka till med Pionerna! :)

Ha en bra vecka.
Kram

Torunn sa...

Stakkar....den hortensian kommer seg den :-).
Litt drukning, så er bladene faste og fine igjen!

Ha en deilig dag i det fine været!

liven sa...

Høres ut som du har hatt en fin helg ja:)
Peoner er så nydelige. Har en rød og en rosa i hagen......
En Hortensia må ikke glemmes nei!!
Håper du får den til igjen da!!
Ha en fin dag:O)

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilka vackra bilder du visar! det var tråkigt med hortensian men vi får hoppas att den kommer igen. Så roligt att du fått pioner, det är så vackra du kommer säkert att lyckas med dem.
Må så gott!
Kram Helene

Anonym sa...

jejg bare elsker alle navnene og bildene av blomstene du kjenner til,har og kan noe om.selv er jeg så heldig og ha en BESTIS som har lovet meg rose hjelp.At du her ei vakker hjembygd er det ingen tvil om Hanne .Ellers vil jeg bare si jeg syntes det er flott at du har startet med trening....det burde flere gjøre...Ha en flott uke videre,nyt det fantastiske vår været.SPORADIS