fredag 4. april 2008

SE HVA MIN FLOTTE DATTER KAN!

Datteren min har sydd siden hun var ganske liten og hun har alle stoffer, tråder osv. hos farmor. Farmor er tålmodig lærermester og resultatet er helt utrolig. Synes dere ikke? Denne vesken var en gave til en av hennes venninner. Hun har quiltet på maskin og hankene er flettet av stoffremser. Det er skikkelig håndtverk! Jeg er stolt mor.



God helg til alle fra Bamse, som nå er lusefri :-)



Jeg kommer forøvrig tilbake til best og pest utfordringen som jeg fikk av fru Fjeldhammer. Jeg takker for den - men har litt presatasjonsangst og gruer meg litt :-/

7 kommentarer:

Miamor sa...

Ja du har god grunn til å være stolt! Så flott veske! Ha en vidunderlig helg!

Evami sa...

Hei Hanne!
skjønner godt at du er stolt av dattra di,hu er jo kjempeflink:) Lekker veske venninna er så heldi å få:)
Så godt at hu har noe hu synes er arti å holde på med:)

Og så bra at Bamse er lusefri,det er godt å slippe se at Godgutten plages:)

Ha ei hærlig helg:) Klem fra Eva

Miamor sa...

Kanskje litt lite spesifikt dette med å trykke en pute.... Vi syr først en pute i linstoff. Så har vi laget en del linoleumstrykkeplater. Det vil si at vi tegner et mønster som vi skjærer ut i linoleum. Deretter bruker vi disse trykkeklossene til å trykke stoffmaling på puten.
her har jeg brukt en ferdig indisk trykkekloss som jeg har kjøpt på Mols i Sandvika. Det er veldig gøy! Det er også gøy å kombinere trykk med bilder fra nettet som er printet på puten ved å først overføre bildene til såkalt shirt-transferpapir (brukes også til print på T-shirts).Deretter strykes disse på puten. Uff da.. dette ble visst en noe laaang og litt tungvint forklaring. Skjønte du noe????

Evami sa...

Riktig god lørdag til deg også:) SKulle vært og raka frøkapsler fra Bøketreet vårt,men engelene sover og da skal mamma`n en tur på sofa`n....
Riva er der imorra også:)

Klem Eva

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei på deg.
Fantastisk flott veske dotter di har sydd, og eg skjønar godt at du er stolt av henne:)
Eg starta å sy når eg var ganske liten, og det har eg hatt mykje glede av. Heldig ho som har ei bestemor som kan hjelpe henne:)
Ha ei fin helg.

Linda sa...

Hei!Så flott veske.Ikke rart du er stolt.God helg!Hilsen Linda :))

Anne Lise sa...

Så fin veske!! Mormor er veldig stolt av deg!!