torsdag 12. januar 2012

Innlegget er sensurert–av meg selv…–og underkjent av diverse hagebloggere ;)

[image%255B3%255D.png] Striden gjelder denne vakre blomsten – som heter “Pink Parasoll”. So far – so good. Spørsmålet er: er dette en rudbeckia, en echinechea eller en    Asteraceae Compositae. Den er purpur og veldig vakker – la oss slå fast det og det er egentlig ingen “big deal” – ærre så fali a? Nei, kanskje ikke – men….
Jeg liker ikke å drive feilinformasjon – vi får kanskje et svar….

Jeg mente det var en Rudbeckia – Anne (Moseplassen) mener det er en echinachea – Jeanette (Solfang) selger den som en Asteraceae Compositae… Hvis man søker det opp kommer det som echiachea purpurea – asteraceae purpurea… Det blir uansett ikke feil å kalle den Purpursolhatt – så jeg lar det kanskje bero med det…

Hva tror dere? Hva er dette? Jeg holder kanskje på versjonen til Anne – det er mye som tyder på at hun har rett! Altså en echinachea purpurea… Vakker er den åkke som!

Moralen må være: stol ikke alltid på det du leser på hageblogger. Selv om de er ganske så skråsikre på det som hevdes… – i dette tilfellet meg (alle kan ta feil, sa pinnsvinet da det krabbet ned av hårbørsten..Smilefjes som blunker).

2 kommentarer:

Sologbolig sa...

Er ikkje dette en Echinacea purpurea (purpursolhatt)? Eg har ein slik i hagen.
Ha ein fin kveld. Klem

Mari Anne sa...

Morsomt innlegg. At en blogger tar feil er greit nok. At et frøfirma ikke har orden på sakene sine er mye verre. Du har da bare vidreformidlet deres feil.