mandag 12. mai 2008

Ferien er over - men minnene om den består :)

Det har vært noen aldeles herlige dager denne pinsen. Solbrent i nakken og i fjeset og solen har varmet godt. Jeg burde ha lest mer til den forestående eksamen, men jeg har lest litt jevnt tidligere, så det går forhåpentligvis bra.

Disse fikk jeg i pinsen. En fra Eva og en fra Sporadis. Helt like mønster.... De vet hva jeg liker disse damene. Rosa roser!



Jeg har to rosa som ikke er plantet ennå (og to røde, to lyserosa og en rødorange). Mannen har jobbet som en helt og rosene skal i dette bedet:



Det er tungt arbeid og han strevet litt mens han holdt på. Når du ser antall røtter i rosehullet blir det forståelig. Disse kastet jeg ikke engang i komposten. Tar 10 år før de råtner. Se den haugen!



Når jeg sier at rosene skal i dette bedet er det en sannhet med modifikasjoner. Noen av rosene skal hit - et par andre må få andre plasser. Bedet vedsiden av inngangen vil nok ikke bli ferdig i tide - så det får vente til neste år med å få flotte roser. Da blir det desto finere. Mannen vet ikke om at han må grave mer.... :-/

Hva er nå dette for noe? Har kjerringa skaffa seg båt eller hva? Hmmm - følg med, følg med. Snart skal det frem i lyset.




Ha en fantastisk uke alle sammen - håper det blir uten snø Chatrine!

I got to boxes from two of my friends and they know what I like – pink roses  To day my husband digged a new place fore my new roses! It is heavy work – with all the roots and stones in the soil / earth / dust (what is the word?) – my dictionarybook is 4 meters away…. Husband does not know (yet – until he reads this) that I have too many roses – I (he) will have to dig some more…
Finally - what is that in the water? Did I get a boat? Sooner.. you have to stay with me… Have a great week.

19 kommentarer:

Evami sa...

Kan love deg at vi ikke har hatt snø i Trondheim Hanne:) Var en Januar-dag for 2 år siden det der:)
Men på hytta 15 mil lengre nord,hadde det snødd på søndagskvelden...

Dere er så utrolig flinke i hagen dere:) En sånn visthaug har vi også.. Skulle kaste den i hagecontaineren som kommer om våren,men da var vi bort-reist.Og det som kommer opp av vannet ser ut som ei stor tønne,gjetter jeg rett kanskje?

Så søte de eskene var,midt iblinken til en rose-elskende dame som deg:) Kjekt med slike venner:)

Ha ei stålende uke,men den krones på 17.Mai:) ( jeg liker slike dager jeg skjønner du ) KLem Eva

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Takk for så hyggelige kommentarer hos meg! Uff, røtter er ikke til å spøke med, til å knekke ryggen av slikt spadearbeid. Har hatt noen slike prosjekter i helgen, lett å se ett flott bed og romantisere det til uante høyder, men jammen er det et slit bak;o)))
ha en skjønn uke.
Klem

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Dette blir nok et lekkert rosebed. Har du tenkt å ha stauder sammen med rosene? Veldig fint det også. Håper vi får se hvordan det ser ut litt lenger på sommeren.Ønsker deg ei fin uke og en flott 17. mai. Klem Trine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj! Det kommer säkert att bli jättefint med alla rosor i den rabatten. det kommer att bli som på din bild i blogg-rubriken!
Fina presenter du fått också!
kram
Marie

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Så fina gåvor du har fått. Ja nu är pingsten också över, här har de ju tagit bort annandagpingst så det blev bara en vanlig helg. Men fint och varmt väder har det varit :-)
Kram Helene

liven sa...

Har hatt en kjempefin pinse vi også:O) Nydelige små bokser du hadde fått!!
Den planten på bildet er ikke en rhododendron men den er vintergrønn!! Kan ikke huske hva den heter men den er stilig synest jeg!!
Ha en fin kveld:O)

Anonym sa...

Vilka söta ros askar, de e verkligen jättefina.
Ha en bra vecka
Kram Lena

Lene sa...

Så fin blogg du har! Jeg kommer nok innom på besøk flere ganger! Lene.

Anonym sa...

Du er blitt litt av en hagedame,det må jeg si.Det blir kjempeflotthos dere.Ække rart du får slike søte esker,de er helt deg-og du er helt dem.Sporadis

Torunn sa...

Hei på deg!!
Så effektiv du har vært i helgen!! Gldere meg til å se bilder fra blomstringen til alt du planter. Du må jo ha en rimeleig stor hage, eller??
Vært litt sløv med bloggingen et par dager jeg nå, men det kommer seg vel <.-). Har registrert at det er meldt litt dårligere vær fremover, så da blir det i allefall litt flere aktiviteter innomhus .-).
Det som skal prioriteres hos meg nå, er V-A-S-K-I-N-G. Sitter fast på kjøkkengulvet når jeg går over det.....sukk...

Det ligger forresten en overraskelse til deg inne hos meg i kveld :-). Nyt den.

Klem Torunn

Min Verden sa...

Kjære anomyme Sporadis! Jeg glemte å legge inn bilde av gummibjørene. Y. fikk dem som bestikkelser mens han gravde rosebedet nemlig. Hvordan går det med rosen din? Nå er det snart trening igjen - puhh! Lærte du noe i dag? Håper det. Vi snakkes.

Aina sa...

Takk for hilsenen, og ja, gutten min er jo verdens fineste
(som om ikke enhver mamma tenker det samme) Mon tro om det ikke blir en minikopi neste;0)

Ser i tidligere innlegg at du har fint fra Green Gate du også, er jo kopper til å bli i godt humør av.

Så mye dere har gjort i hagen, blir nok noen flotte bedd, her må jeg grave selv...og det ser deretter ut også, skulle hatt en gartner! Men det blir vel med årene;-P

Ha en fin uke videre!

Miamor sa...

Hei Hanne! Takk for utfordringen! Skal prøve å se på det... Er i Oslo nå på messe på Holmenkollen park hotell! Nyter livet med trimtur, badekar og et glass rødvin.... Må jo koose meg litt...

så flink mann du har... er det bare å kommandere eller...???

HA ei flott uke!!

Hulda sa...

Hei, og takk for hilsen. :) ja, det er kjempeartig å se at awarden har funnet veien rundt om til mange nå. Det var jo det som var målet. :) Ser at dere her kosa deg i hagen, det nye runde bedet blir nok flott med blomster i. :)

Roseboksene er kjempesøte.

Villa Luftslottet sa...

He he, ja, det vitnet vel ganske mye om hvor fraværende mine grønne fingre er;)
Litt av en jobb du har der, men jeg tenker det blir kjempefint:) Syns du er så flink - en smule misunnelig her jeg sitter;) he he
Har du fått deg båt;D

Huset på toppen sa...

Så nydelige rosa bokser, og så mange flotte roser du har kjøpt.Flinke mann du har!! Litt av en jobb han har gjort:-)

Ha en fin onsdag!!

Linda sa...

Hei!For et flott bed du får.Gleder meg til å se fremgangen.Hva skal du med trauet tro??
Ha en fortsatt fin uke.Hilsen Linda:))

♥ H@rmoni ♥ sa...

Det blir nok en nydelig blomstrende hage med masse flotte roser!
Så du har fått deg en badestamp- hm, blir det lekre blomster i den eller ?..
:O) Fin maiuke til deg!

Evami sa...

Får ta Flamencoen en anna dag:) Stille i bunad på 17 mai,og den e rød.Teller det????

Ha en fin jveld Hanne:) Klem Eva